Accidentul feroviar de la Ploiești din data de 18 decembrie 2019 s-a produs din vina mecanicului de locomotivă de la Deutsche Bahn Cargo România, reiese dintr-o notă a Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), conform Club Feroviar .
Specialiștii de la AGIFER au făcut o cercetare la fața locului și au descris circumstanțele producerii acestui incident, care a fost catalogat drept „accident feroviar grav”. Zece persoane au fost rănite.
În urma impactului, locomotivele celor două trenuri au fost avariate. Mai mult, primul vagon al trenului de călători a fost deformat și suspendat de a doua osie de la primul boghiu.
”Trenul nr.30558-1 s-a pus în mișcare, fără a avea ordin de circulație pentru expediere și a depășit semnalul de manevră M 158, în poziția pe oprire. Trenul de călători nr.5008 care circula de la Buzău la București urma să fie primit în stația CFR Ploiești Triaj la linia 6. La ora 15:35, pe parcursul de intrare a acestui tren la linia 6, pe zona dintre sch.nr.62 și TJD nr.76/84, s-a produs tamponarea violentă între locomotiva EA 527 care remorcare trenul de călători nr.5008 cu locomotiva EA 013, care remorcare trenul de marfă nr,30558-1”, se arată în Nota AGIFER.