Ce se intampla atunci cand reclama de la televizor nu se potriveste cu produsul din targ?
Daca ti s-a dezlipit talpa pantofului de la prima purtare sau coada mopului la sesiunea de curatenie, trebuie sa stii ca poti beneficia fara probleme de garantia produselor respective.
In mod normal, orice sesiune de cumparaturi se soldeaza cu doua posibile finaluri: ori esti multumit de produsele achizitionate si te bucuri de viata lor indelungata, ori iti iei un bon de ordine si te alaturi grupului de nemultumiti care reclama calitatea precara a produselor respective. Cum legea este atenta la nevoile consumatorului, exista numeroase prevederi legale care sa aduca in bratele acestuia produsul dorit, teafar si nevatamat, eventual inlocuit sau reparat.
Produs SH sau la comanda? Legea e aceeasi!
Daca ai achizitionat un produs de tip second hand sau l-ai realizat pe comanda, fii pe pace, legea nu discrimineaza, astfel ca aceste produse sunt supuse acelorasi reguli cu privire la garantie. Sub imperiul legii, toate produsele de folosinta indelungata, precum si cele nealimentare de uz curent sunt tratate egal, deci nu prea ar fi de observat diferente intre un mop sau o masina de cateva zeci de mii de euro – pana la urma, defectele se pot tine scai de lucruri, indiferent de pretul acestora.
Garantia legala de conformitate: ce e in vitrina e si in cosul de cumparaturi!
Din punct de vedere juridic, daca ai de gand sa ofertezi pe cineva in legatura cu produsele pe care le ai la vanzare, trebuie sa oferi o garantie de conformitate si sa-ti convingi clientul ca obiectele comercializate sunt identice din punct de vedere calitativ cu mostrele prezentate. Cu alte cuvinte, e musai ca aspiratorul din poza sa aiba aceeasi dimensiune cu cel din realitate si ca puterea de aspirare sa fie identica cu cea din fisa tehnica.
In general, tot ce se transmite clientului prin mesajele publicitare sau prin eticheta trebuie sa reflecte realitatea faptica iar daca te-a prins valtoarea exhibitionismului publicitar si ti-ai dezbracat produsul de toate secretele, aptitudinile si calitatile fizice, ai grija ca acestea sa fie conforme cu produsul in sine si sa nu oferi garantii pe care sa nu le poti indeplini!
Producatorul ofera garantii comerciale
Cum profilul unui contract de vanzare-cumparare implica o serie de clauze, atunci cand doresti sa comercializezi un produs trebuie sa ai in vedere anumite obligatii fata de client, cum ar fi restituirea contravalorii, repararea sau inlocuirea acestuia.
Produse viciate sub acoperire
Nu, nu se face referire doar la produsele din tutun si alcool, din aceasta categorie exclusivista fac parte acele deficiente calitative ale produsului care nu pot fi cunoscute de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare. Ce poti face in cazul in care constati un viciu ascuns este sa te gandesti bine la optiunile pe care le ai, adica sa alegi intre rezilierea contractului, reducerea pretului, inlocuirea produsului sau sa apelezi la despagubiri.
15 zile de convalescenta
15 zile calendaristice de refacere sunt stabilite pentru ca produsul proaspat operat sa ajunga din nou la clientul ingrijorat. In tot acest timp, produsul fie a fost reparat, fie a fost inlocuit cu totul iar din momentul in care a reintrat in posesia clientului, garantiile devin echivalente cu cele ale obiectului anterior.
Ti s-a stricat fierul de calcat in Ploiesti? Poti sa il repari chiar si la Paris…
Cu siguranta nu vei plati un bilet de avion pentru a-ti repara fierul de calcat la Paris, insa e bine de stiut ca poti solicita aplicarea garantiei in oricare dintre statele membre ale UE daca in certificatul de garantie se mentioneaza ca garantia este europeana.
Pentru detalii si pentru a te informa suplimentar, acceseaza site-ul www.avocat-tv.ro, sectiunea Subiecte. Acolo, avocat Daniel Ioan Lungu, alaturi de invitatul sau, Mihai Titichi, ofera informatii interesante legate de garantia produselor.
Sursa: Avocat TV (www.avocat-tv.ro)
Daca ti s-a dezlipit talpa pantofului de la prima purtare sau coada mopului la sesiunea de curatenie, trebuie sa stii ca poti beneficia fara probleme de garantia produselor respective.
In mod normal, orice sesiune de cumparaturi se soldeaza cu doua posibile finaluri: ori esti multumit de produsele achizitionate si te bucuri de viata lor indelungata, ori iti iei un bon de ordine si te alaturi grupului de nemultumiti care reclama calitatea precara a produselor respective. Cum legea este atenta la nevoile consumatorului, exista numeroase prevederi legale care sa aduca in bratele acestuia produsul dorit, teafar si nevatamat, eventual inlocuit sau reparat.
Produs SH sau la comanda? Legea e aceeasi!
Daca ai achizitionat un produs de tip second hand sau l-ai realizat pe comanda, fii pe pace, legea nu discrimineaza, astfel ca aceste produse sunt supuse acelorasi reguli cu privire la garantie. Sub imperiul legii, toate produsele de folosinta indelungata, precum si cele nealimentare de uz curent sunt tratate egal, deci nu prea ar fi de observat diferente intre un mop sau o masina de cateva zeci de mii de euro – pana la urma, defectele se pot tine scai de lucruri, indiferent de pretul acestora.
Garantia legala de conformitate: ce e in vitrina e si in cosul de cumparaturi!
Din punct de vedere juridic, daca ai de gand sa ofertezi pe cineva in legatura cu produsele pe care le ai la vanzare, trebuie sa oferi o garantie de conformitate si sa-ti convingi clientul ca obiectele comercializate sunt identice din punct de vedere calitativ cu mostrele prezentate. Cu alte cuvinte, e musai ca aspiratorul din poza sa aiba aceeasi dimensiune cu cel din realitate si ca puterea de aspirare sa fie identica cu cea din fisa tehnica.
In general, tot ce se transmite clientului prin mesajele publicitare sau prin eticheta trebuie sa reflecte realitatea faptica iar daca te-a prins valtoarea exhibitionismului publicitar si ti-ai dezbracat produsul de toate secretele, aptitudinile si calitatile fizice, ai grija ca acestea sa fie conforme cu produsul in sine si sa nu oferi garantii pe care sa nu le poti indeplini!
Producatorul ofera garantii comerciale
Cum profilul unui contract de vanzare-cumparare implica o serie de clauze, atunci cand doresti sa comercializezi un produs trebuie sa ai in vedere anumite obligatii fata de client, cum ar fi restituirea contravalorii, repararea sau inlocuirea acestuia.
Produse viciate sub acoperire
Nu, nu se face referire doar la produsele din tutun si alcool, din aceasta categorie exclusivista fac parte acele deficiente calitative ale produsului care nu pot fi cunoscute de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare. Ce poti face in cazul in care constati un viciu ascuns este sa te gandesti bine la optiunile pe care le ai, adica sa alegi intre rezilierea contractului, reducerea pretului, inlocuirea produsului sau sa apelezi la despagubiri.
15 zile de convalescenta
15 zile calendaristice de refacere sunt stabilite pentru ca produsul proaspat operat sa ajunga din nou la clientul ingrijorat. In tot acest timp, produsul fie a fost reparat, fie a fost inlocuit cu totul iar din momentul in care a reintrat in posesia clientului, garantiile devin echivalente cu cele ale obiectului anterior.
Ti s-a stricat fierul de calcat in Ploiesti? Poti sa il repari chiar si la Paris…
Cu siguranta nu vei plati un bilet de avion pentru a-ti repara fierul de calcat la Paris, insa e bine de stiut ca poti solicita aplicarea garantiei in oricare dintre statele membre ale UE daca in certificatul de garantie se mentioneaza ca garantia este europeana.
Pentru detalii si pentru a te informa suplimentar, acceseaza site-ul www.avocat-tv.ro, sectiunea Subiecte. Acolo, avocat Daniel Ioan Lungu, alaturi de invitatul sau, Mihai Titichi, ofera informatii interesante legate de garantia produselor.
Sursa: Avocat TV (www.avocat-tv.ro)
Cum ți se pare subiectul?