- Publicitate -

Cadrul juridic in activitatea de marketing

Data:

sigla_avocatCel mai frumos ambalaj pe care un produs il poate primi de-a lungul existentei sale este cel oferit de marketing, instrumentul datator de profit companiilor si de bucurie consumatorilor. Piata, caci acolo se instrumenteaza procesul de vanzare-cumparare, cauta mereu sa-si diversifice marfa si sa gaseasca acel ceva care sa sporeasca profiturile.

Marketingul are legile lui

Marketingul nu mai este demult un simplu act economic care sa dirijeze piata si tot ce graviteaza in jurul ei, ci mai degraba tine de arta si de spiritul creativ. Consumatorul nu mai este ghidat doar de necesitate si orientat automat catre raftul cu “necesitati”, ci trebuie curtat mai ceva ca in jocul erotic al unor indragostiti.

- Publicitate -

Fidelitatea consumatorului este un lucru scump la vedere si la cumparare, mai ales. Cum mai toate companiile trebuie sa tina isonul cumparatorului, departamentul de creatie din cadrul companiei este intens solicitat in realizarea unor campanii cat mai atractive si dezirabile pentru client. Problema e ca artistii creativi din interiorul cutiutei de marketing sunt extrem de expansivi in emiterea de promisiuni si povesti de ademenit cumparatorul, si uita ca legile in vigoare s-ar putea sa nu fie compatibile cu promotiile de tipul “2 + 1 gratis”, atat de binefacatoare conturilor si imaginii companiei.

Botezul marcii, nasterea unui brand!

Asa cum fiecare crestin primeste un nume prin Taina Botezului, asa si o companie sau un produs trebuie sa treaca prin Sfanta Taina a OSIM-ului. Marca inregistrata este sfanta, atat clientul cat si competitorul stiu cui sa i se adreseze, in semn de apreciere sau de stabilire a unei intalniri in sala de tribunal. Pentru a evita problemele legate de identitatea brandului, fie ca apartine companiei-mama sau a fost abandonat la marginea marketingului, este necesara existenta unui certificat de provenienta, eventual companiile adoptive sa stie ce copilas datator de profit le intra in familie.

- Publicitate -

 

Cu putina rebranduire si ceva vopseala publicitara, orice produs mai ieri necunoscut poate deveni un print al industriei. Cu toate ca marca se boteaza aproape cat ai clipi la OSIM, oferindu-i-se si un trusou pe masura, cu un slogan atragator, un logo frumos desenat si cu o cromatica imbietoare, brandul mai are de asteptat pana sa i se oficializeze relatia speciala cu clientul – piata decide cine rezista si cine nu.

 

De cele mai multe ori ambalajul face diferenta

Legea reglementeaza clar si profilul ambalajului trudit din greu de creativii marketingului. Intreg ambalajul este facut dupa chipul legii si asemanarea produsului, fiecare informatie inscrisa pe pachet fiind dirijata de catre sfera juridica, mai putin creativa si publicitara.

- Publicitate -

Daca la reclama TV apar printese sau regate minunate, in culisele de marketing stau la panda vanatorii legii, gata sa impuste vreo promotie ilicita la detergenti sau vreun slogan mincinos. Cand vine vorba de un produs, fie ca reprezinta o bautura acidulata sau un tratament cosmetic, consumatorul este atras de cultul brandului, uneori exclusivist si greu accesibil pentru o categorie, alteori deschis si receptiv la noii-veniti in competitie.

 

Marca e mai verde in curtea competitorului!

Problemele de ordin legal se instaleaza in momentul in care numele unei marci este disputat de mai multe companii, care adera la identitatea creata deja de catre un anumit produs. Fie au schimbat o litera in numele produsului sau au deschis cu o nuanta culoarea ambalajului, aceste preluari pot aduce prejudicii mari originalului, imitatia fiind scump platita in instanta – atentie amatorilor!

- Publicitate -

 

Pentru detalii si pentru a te informa suplimentar, acceseaza site-ul www.avocat-tv.ro, sectiunea Subiecte. Acolo, avocat Bogdan Curelea, alaturi de invitata sa, Katalin Molnar, ofera informatii interesante legate de cadrul juridic in activitatea de marketing.

 

Sursa: Avocat TV (www.avocat-tv.ro)

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău

- Publicitate -

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

„Toată recunoștința mea pentru medicul ORL Gabriela Chiriță”. Scrisoarea de mulțumire a unei ploieștence

Observatorul Prahovean continuă campania „Doctor bun”  dedicată medicilor apreciați...

O farmacistă din Prahova merge din casă în casă pentru a duce medicamente sătenilor care nu se pot deplasa

Farmacista face fapte frumoase pentru localnici, în special pentru oamenii în vârstă, ori cei cu dizabilități.

Scrisoare de mulțumire pentru chirugul Dan Mihalache: „Acest medic este un om desăvârșit”

Femeia, voluntar SMURD în cadrul spitalului ploieștean, spune că fără acest medic pe care îl numește „de excepție”, rudele sale poate astăzi nu ar mai fi fost în viață
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Exclusiv

Rezultate finale alegeri parlamentare în Prahova. Câte voturi au luat AUR, SOS și POT

După numărarea tuturor voturilor din cele 624 de secții...

Cine ar putea fi viitorii parlamentari de Prahova

Alegerile parlamentare din Prahova, au fost câștigate de PSD,...

Wolf-e Robotics: Inovație românească în slujba sănătății publice. Povestea a pornit din Prahova

Campania „Din Prahova pentru România” reunește cei mai de...
- Publicitate -

Știri noi

Fără garanție, fără complicații: Cele mai bune oferte de închirieri auto în București

Atunci când ai nevoie de o mașină în București,...

Moș Crăciun ajunge în cartierele din Ploiești! Programul sărbătorilor organizate de primărie

Primăria Ploiești anunță că magia sărbătorilor va ajunge în...

Operatorul de salubritate UWS va ridica gratuit deșeurile voluminoase în Prahova. Graficul pe localități

Operatorul de salubritate UWS (ex-Rosal) va derula în perioada...

3 decembrie 1880 – prinţul Ferdinand este desemnat moștenitor prezumtiv al tronului României

Pe 3 decembrie, în 1880, prinţul Ferdinand de Hohenzollern,...

Componența Comisiei locale de ordine publică din Ploiești

După alegerile locale din 9 iunie și învestirea unui...
- Publicitate -

Emisiuni

Rezultatele alegerilor parlamentare din Prahova [VIDEO]

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Mircea Roșca: ”Dacă îl vreți pe Ilie Bolojan premier, votați PNL!”

Candidatul PNL Prahova la Camera Deputaților, Mircea Roșca, a...

Cum își revine PNL după cutremurul de la prezidențiale? Interviu cu Bogdan Nica

Candidatul PNL Prahova la Camera Deputaților, Bogdan Nica, a...
- Publicitate -

Vox Publica

Această imagine m-a cutremurat. Dovada că statul este complice la creația monstrului legionar

Priviți imaginea alăturată, surprinsă de ziariștii de la Scena9....
- Publicitate -

Pe aceeași temă

- Publicitate -