În perioada 17-21 februarie 2025, patru profesori din cadrul Colegiului Național „Nichita Stănescu” Ploiești au participat la un stagiu de formare intensiv, la Madrid, în cadrul proiectului Erasmus+, desfășurat pe parcursul a cinci zile, având ca temă „Quick and Fun Formative Assessment Techniques” („Tehnici rapide și distractive de evaluare formativă”). Acest program a reprezentat o oportunitate deosebită de dezvoltare profesională, oferindu-ne prilejul de a explora și împărtăși tehnici moderne de evaluare formativă.
Schimb de bune practici și perspective noi. Experiența a fost una extrem de bogată, permițându-ne să ne împărtășim metodele de evaluare și, în același timp, să descoperim abordări inovatoare din partea formatoarei și a colegilor din Croația, Cipru și Țara Bascilor. Acest schimb de bune practici ne-a ajutat să ne lărgim orizonturile și să identificăm modalități mai eficiente de a sprijini procesul de învățare al elevilor.
Reflectând asupra feedbackului și evaluării. Un aspect esențial al acestui stagiu a fost analiza modului în care oferim feedback elevilor și colegilor noștri. Am fost provocați să reflectăm asupra importanței feedbackului constructiv și asupra impactului pe care acesta îl are asupra progresului individual. De asemenea, ne-am întrebat dacă, în activitatea noastră didactică, ne concentrăm mai mult pe procesul de învățare sau pe cel de notare și cum putem găsi un echilibru între cele două.
Implicarea activă a elevilor în procesul de învățare. Un alt subiect dezbătut a fost utilizarea unor metode interactive pentru a încuraja participarea elevilor la ore. S-a discutat, de exemplu, despre folosirea degetelor mâinii ca mijloc de a răspunde rapid la întrebări, o tehnică simplă, dar eficientă, care poate stimula implicarea activă a tuturor elevilor. Astfel de metode contribuie la crearea unui mediu de învățare mai dinamic și mai incluziv.
Participarea la acest stagiu ne-a oferit diferite instrumente practice pentru a îmbunătăți procesul educațional. Ne dorim să putem aplica aceste tehnici cât mai curând în cadrul orelor noastre și să împărtășim cunoștințele dobândite cu colegii noștri.