Atitudinea profesorilor se reflectă în reacția elevilor. Psihologul Mihai Copăceanu critică un anumit comportament ale dascălului din România, cum ar fi intratul în sala de clasă după elevi. „Acesta e un prim semn că el, profesorul, se consideră superior”, precizează psihologul.
Copăceanu face și o comparație. În școlile din America, profesorii sunt cei care îi întâmpină pe elevi. „Cercetările arată că atunci când dascălii îi așteaptă pe copii, implicarea școlară a acestora crește cu 20%, iar comportamentul perturbător scade”, a scris Mihai Copăceanu pe pagina sa de Facebook.
„Cred că avem nevoie de o mai bună dispoziție din partea profesorului, de o anumită încântare. Elevii nu sunt doar niște personaje care trebuie să aibă o poziție de drepți în fața profesorului. Este, însă adevărat și acest aspect, că de multe ori, în multe școli din România, profesorii nu se mai bucură de respect din partea elevilor, din contră, uneori sunt agresați. Însă trebuie să reținem că atitudinea pozitivă a profesorului, dacă el este punctual și multe altele, îl influențează într-o mare măsură pe elev”, spune Mihai Copăceanu într-un interviu pentru ziare.com.