Potrivit realitatea.net, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vrea să rezilieze contractul pentru construcţia autostrăzii Moara Vlăsiei – Ploieşti, fiind deja trimisă notificarea către consorţiul care construieşte tronsonul, format din companiile româneşti Spedition UMB – Eurocontruct Trading – PA & CO Internaţional.
“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis luni, 18 aprilie 2011, Asocierii dintre firmele SC SPEDITION UMB SRL, SC PA&CO INTERNATIONAL SRL, SC EUROCONSTRUCT TRADING 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare şi Execuţie a Autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Bucureşti-Ploieşti, km 19+500 – km 62+000, având în vedere că Antreprenorul a abandonat lucrările de construcţie la autostradă pe sectorul cuprins între km 46+500 şi km 48+200, fapt ce încalcă grav prevederile contractuale”, se arată într-un comunicat de presă dat publicităţii de CNADNR.
Instituţia condusă de Anca Boagiu susţine că „antreprenorul nu a mai executat lucrări pe sectorul de drum în cauză de mai bine de 16 luni, demobilizând resursele necesare. Încălcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrărilor conduce la rezilierea contractului de către Beneficiar în conformitate cu prevederile contractuale.Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinirea obligaţiilor contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut.”
În plus, “deşi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, Antreprenorul solicită în continuare majorări de preţ pe care CNADNR nu le poate acorda, având în vedere legislaţia în vigoare.”
„CNADNR estimează că, în termen de o lună, va finaliza revizuirea proiectului şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitaţii”, se mai arată în comunicat.
Consorţiul format din cele trei companii româneşti a castigat licitatia pentru construirea segmentului de autostrada in 2006, iar valoarea initiala a contractului a fost de 702,58 milioane de lei, fara TVA, pentru cei 42,5 kilometri ai tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti.
În 2009, costul lucrarilor a fost majorat cu 25%, ajungand la 883,7 milioane de lei fara TVA, in urma semnarii in luna septembrie a unui act aditional intre CNADNR si consortiul format din cele trei firme. La acea vreme, s-a spus că actul aditional a fost motivat de dificultatile geotehnice din zona autostrazii, care au dus la schimbarea materialului de umplere a autostrazii, suma suplimentara de 181,11 milioane de lei, fara TVA, urmand sa fie platita de la Bugetul de stat. sursa: realitatea.net
Cum ți se pare subiectul?