Curtea Constituțională a României a luat act de sesizarea depusă de USR și Forța Dreptei, formațiuni politice care reclamă mai multe încălcări ale prevederilor Constituției, în cazul în care pachetul de măsuri fiscale asumate de guvernul Ciolacu va intra în vigoare.
Cert este că prin depunerea sesizării la CCR au fost blocate aceste măsuri fiscale, cel puțin până pe 18 octombrie, când Curtea se întrunește pentru a analiza punctual sesizarea.
Citește aici despre cum motivează opoziția neconstituționalitatea măsurilor economice care vor împovăra și mai mult sectorul privat: ”Măsurile fiscale asumate de premierul Ciolacu au fost atacate la CCR. Motivele pentru care USR pentru care a contestat pachetul legislativ”
Forțat să reducă deficitul bugetar, dacă vrea să mai primească cele mai importante tranșe de finanțare din UE, guvernarea actuală avea la îndemână două variante: să reducă drastic cheltuielile bugetare, mai ales prin reformarea aparatului administrativ înțesat de indivizi inutili, dar plătiți regește, cea de a doua variantă fiind creșterea de taxe și impozite în sectorul privat. Din câte se poate observa, pachetul de măsuri fiscale este axat în principal pe cea de a doua variantă.
Fost președinte CCR, Augustin Zegrean a remarcat la rândul său mai multe elemente neconstituționale decât au sesizat cei de la USR și Forța Dreptei, opinând că sunt slabe șanse ca CCR să permită trecerea acestui pachet legislativ în forma actuală.
În acest context, în funcție de rezoluția CCR, sunt șanse reale care măsurile să fie obligatoriu de revizuit după data de 18 octombrie, apoi să se reia traseul constituțional spre adoptare.
Cum ți se pare subiectul?