Poșta Română a anunțat că au intervenit mici schimbări la sistemul de plată online a facturilor de energie, la mai puțin de o lună după ce a fost pornit.
De acum, facturile la energie vor putea fi plătite și cu suma exactă, nu cu suma rotunjită, prin intermediul cardurilor de energie.
Atât punctul cât și virgula pot fi folosite pentru separarea sumelor cu zecimale.
„Îmbunătățiri ale platformei online pentru plata facturilor la energie cu cardul.
Pentru a separa sumele cu zecimale atunci când faceți o solicitare de plată online, de acum puteți folosi și punctul și virgula.
În situația în care primiți e-mail de refuz, vi se comunică și motivul pentru care plata a fost refuzată. Remediați problema semnalată și reluați procedura de plată prin intermediul platformei online.”, este mesajul transmis de Poșta Română.
Modalitate de plată online
Intrați pe site-ul Companiei Națională Poșta Română (Vezi AICI)
PAS 1:
- Alegeți destinatarul sumei de plată prin selectarea tipului (furnizor de energie sau asociație de proprietari/locatari*) și introduceți denumirea sau codul de identificare fiscală (CIF) al acestuia.
- În cazul asociațiilor de proprietari/locatari se recomandă utilizarea codului de identificare fiscală (CIF) pentru identificarea mai rapidă a destinatarului plății.
PAS 2: Introduceți codul cardului de energie și codul numeric personal (CNP) al unuia dintre beneficiarii cardului. Codul cardului de energie se află în spațiul destinat informațiilor personale (nume, adresă etc.)
„În cel mult 5 zile mai primește, tot pe e-mail, o altă confirmare că cererea sa a fost soluționată. În cazul în care vreunul dintre documentele încărcate se dovedește a fi necorespunzător, beneficiarul este notificat în acest sens”, a anunțat Compania Națională Poșta Română.
Citește și Creşte valoarea voucherelor culturale. Unde poți folosi tichetele cadou
Modalități de plată a facturilor cu ajutorul cardurilor de energie
Pe lângă plata facturilor online, Compania Națională Poșta Română a anunțat că plata facturilor se poate realiza direct la poștaș, la domiciliul beneficiarului, prin mandat poștal. În acest caz, beneficiarii trebuie fie să ceară acest lucru direct poștașului, fie să solicite prezența unui poștaș la domiciliul său, apelând Call Center-ul Poștei Române, la numărul de telefon 031.9966.
Totodată, plata se poate realiza prin mandat poștal, la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal în raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural;
Ce plăți pot fi acordate cu ajutorul cardului de energie
Cardul de energie acordă beneficiarilor posibilitatea achitării facturilor curente sau restante pentru:
- energie electrică,
- energie termică în sistem centralizat,
- butelie cu GPL propan pentru încălzire (exclus butelie GPL butan pentru uz casnic – gătit),
- gaze,
- lemne pentru foc (exclus lemne de construcții, lemne în vederea prelucrării etc.),
- păcură, peleți și alte materiale doar pentru încălzire (de pildă, apă geotermală, cărbune, brichete rumeguș).
Documente obligatorii pentru efectuarea de plăți prin mandat poștal
- cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original,
- actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original,
- documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari: facturi, certificat de validare a datoriei, bonuri fiscale.
Cardurile de energie, atât pentru tranșa I cât și pentru tranșa a II-a, pot fi folosite până la data de 27 decembrie 2023.