O nouă factură aberantă la energie electrică: Aproape 6 mii de lei pentru trei luni, la un apartament unde nu locuiește nimeni

0

Facturi aberante la energie electrică. Un locuitor din Sectorul 1 al Capitalei a primit o factură de aproape șase mii de lei pentru trei luni. Culmea, factura a venit la adresa locuinței soacrei sale decedate, în care nu stă nimeni din luna martie, potrivit digi24.ro.

Cornel Ionescu: Aceasta este factura trimisă de Enel pentru plata sumei de 5.900 de lei. Există un index vechi raportat, autocitire, apoi se vede un index nou care este aberant, consumul apare de 9 mii de Kilowati, este aberant.

Bucureșteanul a primit această factură la energie electrică pentru apartamentul în care nu locuiește nimeni din martie.

Cornel Ionescu: Nu locuiește nimeni aici, nu avea sens să las un frigider în priză. Aici a locuit soacra mea, care a decedat la sfârșitul anului 2019. De atunci au fost muncitori care au renovat apartamentul. Noi nu locuim aici. Probabil în martie s-au terminat lucrările la apartament. De atunci apartamentul a fost gol. E vorba de un apartament de doua camere, care nu e unitate de producție…

Factura nouă este colosală în comparație cu cele venite anterior.

Cornel Ionescu: Septembrie 2020 – 62,95 lei, octombrie 2020 – 36,47, decembrie – 38, ianuarie – 24 și ceva, februarie – 96 de lei. Începând din martie, valorile sunt negative pe facturile emise de Enel. În iulie, cei de la bloc ne-au anunțat că trebuie schimbate vechile contoare pe tot blocul și au pus un contor inteligent, a venit o echipa. Probabil ei când au scris cifra respectivă, au trecut o cifră aberantă. Este o părere pe care mi-am făcut-o în urma a două zile de stupoare.

Factura nouă reprezintă o regularizare pentru 3 luni. Potrivit acesteia, s-ar fi consumat 3 mii de kilowati pe lună. Asta în condițiile în care, în medie, un român consumă o sută de kilowați pe lună de energie electrică.

Furnizorul de energie electrică a oferit un răspuns pentru Digi24. Potrivit Enel, consumul specificat în factură a apărut pentru că noul contor inteligent prezenta erori tehnice. În paralel, au pornit procesul de recalculare al indexului de demontare și a sumei de plată.

Reacția furnizorului de electricitate

Enel: „Operatorul de distribuție a constatat că echipamentul care a înregistrat consumul specificat în factură prezenta erori tehnice, fiind înlocuit încă din luna iulie cu un contor inteligent, cu ajutorul căruia clientul poate avea un control mai bun al consumului lunar de electricitate. În paralel, s-a demarat și procesul de recalculare al indexului de demontare și, implicit, a sumei de plată”.

sursa: digi24.ro

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău