Povestea din spatele unei afaceri 100% prahovene. OPTOVISTA, de la un simplu magazin de ochelari la un business pentru toate vârstele

Observatorul Prahovean vă prezintă astăzi povestea din spatele rețelei de magazine OPTOVISTA, un brand 100% prahovean care a reușit să facă față provocărilor economice din ultimii ani și a ieșit cu bine și din pandemia de Coronavirus, când mare parte din afacerile locale au fost grav afectate.

OPTOVISTA este o afacere ploieșteană care a început în urmă cu opt ani, din dorința de a oferi clienților și altceva în afară de ”un simplu magazin de ochelari”, axat pe profit.

”La vremea aceea, se simțea foarte tare diferența foarte mare între calitate și preț pe piața ochelarilor de vedere. Erau niște prețuri exorbitante pentru produse de calitate slabă sau servicii simple. Atunci, soția mea, lucrând în domeniu, a venit cu ideea să deschidem un magazin propriu, în care să ne focusăm pe client Alegerea domeniului ochelarilor a fost una firească pe o piață emergentă unde am simțit lipsa unui raport calitate/preț corect față de pacienți și am simțit că trebuie sa facem ceva in privința asta.

Am  decis încă de la bun început să nu lucram cu lentile provenite din China, pentru că vederea clienților este mai presus de profit, iar pe termen lung ne interesează retenția pacienților, care sa observe raportul excelent între calitate și preț”, povestește Bogdan Chelan.

Soții Chelan au pornit la drum doar cu know-how-ul domeniului și au reușit să pună bazele unei afaceri care prosperă și astăzi.

”Am început cu un magazin mic lângă Halele Centrale. Eram doar eu și soția. Am mers pe motto-ul <<clientul nostru, prietenul nostru>>, iar acest lucru se poate vedea prin faptul că zilnic intră clienți în cabinete și întrebă de experții noștri după prenume. Pentru ca cei din afara Ploieștiului să nu fie nevoiți să facă două drumuri, montajul ochelarilor îl facem pe loc, având în stoc sute de lentile din toată gama.

În momentul în care am simțit că nu mai facem față clienților într-un singur spațiu, am preferat să investim și să ne mai deschidem o locație, în loc să ne înghesuim și să generăm o stare de spirit nu tocmai bună celor care apelează la serviciile noastre. Așa am deschis cel de-al doilea magazin și cabinetul oftalmologic”, susține Bogdan Chelan.

”Oamenii au nevoie de opinia unui optometrist sau medic când își fac ochelari de vedere, nu de un consultant în fashion”

Soții Chelan consideră că un simplu magazin de ochelari nu este suficient într-o piață în care clientul este, de fapt, o persoană cu o afecțiune medicală.

”La cabinet, pentru că nu îi spunem magazin, avem un medic oftalmolog care vine de două ori pe săptămână. Avem cereri foarte multe în acest sens pentru că oamenii au nevoie de opinia unui optometrist când își fac ochelari de vedere, nu de un consultant în fashion. La noi, publicul este cel care apelează când are nevoie. Zona de clienți fashion se duce mai mult spre mall”, povestește Bogdan.

L-am întrebat cum a fost pentru el pandemia de Coronavirus și cât de afectată i-a fost afacerea. Surprinzător, a înregistrat și progrese.

”Până în pandemie, afacerea a crescut de la an la an. Când a venit lockdown-ul, ne-au fost date planurile peste cap, așa că a trebuit să ne adaptăm. Am preferat să închidem magazinele fizice, apoi am deschis doar pe bază de programare. Ne-am ales cu ceva: și acum funcționăm cu programările online iar clienții apelează cu încredere și vin în siguranță”, explică Bogdan.

OPTOVISTA, acum și pe internet

În timp ce majoritatea business-urilor și-au mutat activitatea pe internet în timpul pandemiei, la OPTOVISTA lucrurile se întâmplă online de dinainte, iar acest aspect nu a făcut decât să accelereze intenția de extindere a afacerii.

”Avem intenția de a ne extinde la nivel național și așa a luat naștere optovista.ro, ca magazin online ochelari de vedere, de soare, lentile de contact și programări pentru consultații oftalmologice.

Nu pandemia ne-a făcut să migrăm pe online. Ea decât a accelerat procesul. Încă suntem în perfecționare cu magazinul, însă afacerea online merge. Am avut primele comenzi și oamenii sunt încântați”, susține Bogdan Chelan.

Principalele piedici: lipsa specialiștilor și piața ochelarilor ”făcuți pe vapor”

Probabil cea mai mare piedică pe care au întâlnit-o soții Chelan în afacerea lor a fost cea cauzată de lipsa specialiștilor. În România sunt doar două orașe în care sunt școlarizați optometriști: București și Târgoviște.

E o lipsă acută de specialiști. Gândiți-vă că sunt maxim 40 persoane școlarizabile pe an în singurele două locații: București și Târgoviște. Meseria de optometrist nu le e cunoscută tinerilor. Le e puțin teamă de domeniu, însă nu au de ce.

Un alt impediment este faptul că piața e inundată de produse din China sau <<făcute pe vapor>>. Sunt foarte mulți care apelează la ochelarii gata făcuți și foarte mulți care au venit la noi cu vederea afectată definitiv de purtarea acestora. Pentru 50 de lei diferență, își pierd vederea de tot și nu înțeleg că te costă mai puțin de 2 lei/zi o pereche de ochelari făcuți în mod profesionist și după un consult adecvat”, explică Bogdan Chelan, proprietarul OPTOVISTA.

Planuri de viitor

Soții Chelan au de gând să-și extindă afacerea începută la Ploiești și susțin că vor folosi aceeași rețetă care le-a adus succesul și până acum.

”Suntem o companie care face diferența, care dorește sa îmbunătățească viața clienților. Facem acest lucru prin grija față de client, prin produsele și serviciile de top, pe care le oferim tuturor celor care ne trec pragul.

Anul acesta urmează o extindere cu un showroom mare, unde sa vom avea o gamă mai largă de ochelari de vedere și unde vor fi peste 1000 de modele diferite, în plus față de ce avem acum”, ne-a povestit Bogdan Chelan.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău