Au dorit să reia activitatea, dar nu au suficiente comenzi. Dacia trimite, din nou, 1100 de angajați în șomaj tehnic

0

Încep să apară primele probleme economice reale generate de pandemie.

S-a vorbit insistent despre reluarea multor activități economice, ca semn al revenirii la normalitate. Doar că, așa cum era de așteptat, nimic nu mai este la fel ca înainte de pandemie.

Veniturile multor categorii sociale au scăzut, teama de a cheltui și ultimele rezerve făcându-i pe oameni mult mai ponderați. Această situație se traduce prin scăderea consumului, iar ca efect imediat este reducerea producției.

Se va vedea în aproape toate sectoarele care oferă bunuri și servicii, iar asta va genera măsuri de reorganizare în rândul agenților economici. Un astfel de exemplu vine de la Dacia-Renault care, după ce a anunțat reluarea activității, revine cu un anunț deloc liniștitor pentru angajați: retrimiterea în șomaj tehnic a 1100 de oameni, până pe 30 iunie.

Cei 1.100 de salariaţi care vor sta acasă în şomaj tehnic sunt din secţiile care produc piese şi subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia și Franţa, care sunt închise.

Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri.

Din 15.000 de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă” a declarat, pentru Mediafax, Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.

Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID–19 în țară.

Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri.

Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia, la 1300 de vehicule pe zi”, arată Direcția Comunicare Groupe Renault România.

Și efectele nu se opresc aici. Un astfel de mare angajator și contribuabil la PIB ul României lucrează cu alte societăți care oferă produse și servicii. Ca efect în lanț, scad și comenzile către aceștia, la rândul lor fiind nevoiți să recurgă la măsuri de austeritate, care însumate vor da măsura adevăratelor probleme ale economiei Românești.

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău