Contribuabilii prahoveni își pot lua adio de la cozile din fața ghișeelor Direcției Generale a Finanțelor Publice Prahova, în momentul în care vor să afle ce datorii au la Fisc. Asta deoarece, începând de zilele acestea, Agenția Națională de Administrare Fiscală a dat drumul la o aplicație foarte benefică pentru cetățeni, aplicație ce poate fi găsită pe site-ul instituției: www.anaf.ro. Este vorba de accesarea în timp real a dosarului fiscal pentru fiecare contribuabil în parte.
În vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili şi personalul organelor fiscale şi pentru simplificarea accesului la o informaţie rapidă şi exactă asupra creanţelor fiscale, prin OPANAF 230/01.03.2013, publicat in MO 126/07.03.2013, s-a aprobat Procedura de accesare a informaţiilor cuprinse în dosarul fiscal, puse la dispoziţia contribuabililor pe pagina de internet a ANAF, în spaţiul privat al contribuabilului.
Accesul la informaţiile din spaţiul privat al contribuabilului, de pe pagina de internet a ANAF, se poate face cu ajutorul unui certificat digital, obţinut în baza formularelor 152 si 153, aplicându-se corespunzator prevederile OMEF 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
După autentificare, în baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spaţiul său privat, prin accesarea aplicaţiei " Dosar fiscal", unde se afişează meniul principal care conţine 4 submeniuri, astfel:
– submeniul DATE DE IDENTIFICARE –
se prezintă principalele date de identificare ale contribuabilului, sub formă de secţiuni:
– secţiunea de date comune;
– secţiunea de date speciale:
– persoana juridica;
– persoana fizica autorizată;
– instituţie publică;
– persoana juridică nerezidentă.
– submeniul VECTOR FISCAL –
se prezintă informaţii legată de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contribuţie, datele de început şi sfârşit şi periodicitatea declarării acestora;
– submeniul pentru fiecare DECLARAŢIE –
se prezintă informaţii cu privire la declaraţiile depuse, grupate după tipul declaraţiei, în ordinea descrescatoare a anilor de raportare/ luna de raportare.
– submeniul SITUAŢIE SINTETICĂ –
informaţii referitoare la obligaţiile de plată datorate:
– obligaţii fiscale datorate
– stingerea obligaţiilor fiscale
Fiecare zonă de informaţii se actualizează lunar, menţionându-se şi data ultimei actualizari.
Organul fiscal competent afişează, până la data de 20 a fiecarei luni calendarietice, afişează informaţiile cuprinse în SITUAŢIA SINTETICA, putându-se astfel corela evidenţele fiscale cu cele din contabilitatea contribuabilului.