Eliminarea supraaccizei pe carburanți ar putea fi urmată de o majorare. Cum este posibilă o asemenea schemă de noaptea minții?

0
carburant_0fe38.jpg

carburant_0fe38.jpg

Ați putea crede că este o glumă proastă, deși nu este deloc o glumă. Concret, din cauza unor norme europene care ne impun ce nivil minim al taxelor să avem, scăderea cu 32 de bani la prețul unui litru de carbutrant la pompă ar putea fi urmată de o majorare cu 5 bani pe litru.

Suma nu este mare, dar asta dovedește că actualul guvern nu a știut cu ce mână să se scarpine. O analiză a Business Club scoate în evidență ceea ce urmează să se întâmple. Cu această reducere, România intră sub nivelul minim acceptat la nivel european și prin urmare este nevoie de a veni cu o corecție.

Business Club: ”Există o directivă europeană care stabiliește un prag minim al accizelor sub care o țară membră nu poate intra. Și în cazul nostru, acestea sunt de 359 de euro pe mia de litri de benezină fără plumb și de 330 de euro pe mia de litri de motorină.

Pentru conversie este luat cursul din prima zi a lui octombrie, cu aplicarea accizelor în următorul an. Și banca centrală europeană a stabilit un curs pe 1 octombrie de 4,7511 lei. Prin urmare acciza minimă posibilă pe prevederile europene este de 1,705 lei pe litrul de benzină fără plumb și de 1,568 lei pe litrul de motorină. Ceva mai sus decât a ieșit din comisiile parlamentare.”

Practic, pentru a rămâne la nivelul minim acceptat, acciza ar fi trebui să scadă cu doar 27 bani, nu cu 32 de bani. Guvernul se va vedea obligat să intervină cu o nouă ordonanță de urgență care să corecteze această diferență.

Interesante sunt două aspecte: Chiar dacă diferența nu este una mare, cum se face că marii specialiști care au inițiat măsura nu au știut despre aceste norme ? Și partea cu adevărat interesantă: există norme care impun praguri minime doar la impozitări, ceea ce face ca nu cumva prețurile să scadă mult sub cele din zona UE, dar nu există astfel de prevederi și în materie de venituri, caz în care nimănui nu-i pasă că veniturile minime sunt mult sub pragul din acea parte din UE care decide. 

În concluzie, nu este vorba despre sume, care cel puțin în cazul de față sunt insignifiante pentru cetățeanul de rând, ci de un principiu după care ne-am angajat și suntem obligați să funcționăm.

carburant_7c889.jpg

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău