2005_79_0_90_bigger_599c7.jpg

Rompetrol Rafinare, companie membră a KMG International, a continuat și în prima jumătate a acestui an să își majoreze rezultatele operaționale, pe fondul investițiilor strategice realizate în ultimii ani.

Astfel, rafinăria Vega Ploiești - unicul producător de bitum și hexan din România, si-a majorat cu 4%  volumul de materii prime procesate (202 kt), iar cele 47 kt de hexan produse au depășit recordul din prima jumătate a anului trecut cu 3 kt.

Cererea ridicată de piață autohtonă a determinat o creștere cu 8 kt în S1 2019 pentru bitum, ajungându-se la o producție totală de 44 kt. Investițiile masive realizate pe acest segment și faptul că Vega este singurul producător pe plan național, aduc plus valoare pe o nișă importantă, în curs de dezvoltare.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Rafinăria din Ploiești se află în sinergie perfectă cu rafinăria Petromidia Năvodari - cea mai mare din România și una dintre cele mai moderne din regiunea Mării Negre. Astfel, Petromidia îi asigură integral rafinăriei din Ploiești materiile prime/semifabricate necesare obținerii de produse speciale cu o valoare adăugată ridicată.

Rezultatele diviziei petrochimice au continuat să fie influențate de presiunea pieței asupra marjelor, care au atins în semestrul I 2019 cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu – 456 USD/t la poliproplienă (PP), 202 USD/t la polietilenă de înaltă presiune (HDPE) și 197 USD/t la polietilenă de joasă presiune (LDPE).

Pentru protejarea și ajustarea rezultatelor/producției în acord cu contextul regional și internațional, compania a luat decizia de a reduce debitul instalațiilor de polietilene și a importurilor de materii prime pentru acestea (etilenă). Astfel, în S1 din 2019, volumul de propilenă procesată a scăzut la 76 kt, în timp ce cantitatea totală de etilenă procesată a fost de 17 kt.

Segmentul de petrochimie este singurul producător de polipropilene și polietilene din România. Strategia dinamică de dezvoltare a asigurat companiei o poziție competitivă pe piața internă, dar și pe piețele regionale (zona Mării Negre și a Mării Mediterane, Europa Centrală și de Est), iar obiectivul este ca acest avantaj să fie menținut, cu perspective care indică o stabilizare a pieței.

Cifra de afaceri brută a segmentului de distribuție a scăzut ușor, de la 1,45 miliarde USD în S1 2018, la 1,42 miliarde USD în primul semestru din 2019. Pe de altă parte, profitul operațional (EBITDA) a înregistrat o creștere de 41 de procente până la aproape 27 de milioane de dolari, iar rezultatul net a ajuns la aproximatv 11 milioane de dolari, ca urmare a accizelor mărite cu peste 3% în 2019.

Volumul total de carburanți vânduți pe segmentul de retail a crescut de la 329 kt în prima parte a lui 2018, la 355 kt în aceeași perioadă a anului curent, evoluția fiind susținuta de impactul programului de rebrading al stațiilor Rompetrol, continuarea programelor de optimizare și reducere a costurilor operaționale, dar si de deschiderea de noi stații în toată țara.

Segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream cuprindea la finalul lunii iunie 933 puncte de comercializare, incluzând rețeaua de stații proprii, stații partener și stații mobile (expres, baze interne de 9 și 20 metri cubi).

.

image fea75
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg

harold.jpg