fbpx

Posta Romana

În luna septembrie 2018, Poşta Română publica un anunţ în sistemul electronic de achiziţii publice în care cerea oferte pentru a achiziţiona 3,5 milioane de litri de carburanţi-400.000 de tone de benzină şi 3,1 milioane de litri de motorină. Carburanţii urmau să fie livraţi prin reţelele de distribuţie la nivel naţional, prin deja cunoscutul sistem de carduri de carburant.

UPDATE Punctul de vedere al companiei Poșta Română adresat economica.net:

Referitor la materialul “Tragi-comic: Poşta Română a cumpărat carburanţi la cel mai mare preţ, dar la licitaţie”, publicat pe site-ul dumneavoastră la 13.03.2019, Poşta Română face următoarele precizări:

          Încă din titlul articolului, autorul insinuează că Poşta Română ar fi favorizat un participant la licitaţia pentru achiiţionarea de carburanţi. Pentru o corectă informare, precizăm că această licitaţie s-a aflat sub control ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice), de la început, până la finalizarea ei. Toată documentaţia a fost trimisă la această autoritate, înainte ca procedura să fi fost demarată. ANAP a respins documentaţia, pe motiv că pentru orice licitaţie care depăşeşte suma de 1.994.386 lei, criteriul principal de atribuite nu mai este cel mai mic preţ, ci cel mai bun raport calitate-preţ, conform documentului primit şi intitulat „Instrucţiuni pentru ofertanţi. Atribuirea contractelor de carburanţi auto pe bază de carduri”. Acest raport calitate-preţ are o componentă financiară de 90% şi o componentă calitativă, care reprezintă 10% din formula de calcul finală pentru câştigarea licitaţiei. Pentru componenta calitativă, compania a solicitat celor înscrişi la licitaţie dovada respectării Directivei 98/70/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, privind calitatea benzinei şi motorinei, în concluzie să transmită intensitatea gazelor cu efect de seră din carburanţii ce urmează să fie furnizaţi prin contract. Dintre cele trei companii înscrise la această licitaţie, singurii care au depus documente pentru componenta calitativă au fost OMV Petrom.  

          Compania Naţională Poşta Română a îndeplinit, astfel, toate condiţiile impuse de ANAP, autoritate care a controlat această licitaţie pe tot parcursul ei. Ţinem să menţionăm, încă o dată, că nu facem parti pris-uri aşa cum este insinuat în articol şi dacă ni s-ar fi solicitat un punct de vedere oficial, autorul articolului menţionat, care nu îşi asumă prin semnătură materialul, ar fi primit toate informaţiile necesare redactării unui articol real şi corect cu opiniile tuturor părţilor implicate, aşa cum cere deontologia profesională.

          Precizăm, aşa cum am făcut-o în repetate rânduri, că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Conform procedurilor interne ale companiei, şi ca orice companie de dimensiunea Poştei Române, comunicarea cu reprezentaţii mass-media se face doar prin intermediul Compartimentului Comunicare, ale cărui date de contact se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.

          Ca urmare a situaţiei create, solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.

Compartiment Comunicare

Punctajul firmelor care s-au înscris la licitaţie era: 90% preţul oferit şi 10% o componentă calitativă pe care o vom detalia mai jos.

La licitaţie s-au înscris trei firme, diviziile de marketing ale celor trei companii petroliere mari din România: Petrom, Rompetrol şi Lukoil. Valoarea estimată a licitaţiei era de 16,7 milioane de lei, fără TVA. Licitaţia a fost câştigată de Petrom, potrivit anunţului de atribuire din luna februarie 2019, cu un preţ final sub valoarea estimată: 16,4 milioane de lei.

Abia acum începe nebunia.

Petrom nu a avut însă cel mai mic preţ, ci pe cel mai mare, iar Rompetrol pe cel mai mic. Potrivit informaţiilor noastre, preţurile finale pentru acest lot de carburanţi, după ce fiecare a aplicat propriul discount, au fost însă următoarele: Petrom 16,41 milioane de lei, Lukoil 16,01 milioane de lei şi Rompetrol 15,72 milioane de lei.

Însă amintim că punctajul final se acordă în urma raportului preţ-calitate. Preţul a contat în proporţie de 90 % (90 de puncte), iar celălalt criteriu calitativ în proporţie de 10%, adică 10 puncte.

Care era acest criteriu calitativ? Companiile petroliere trebuia să treacă în ofertă şi cantitatea de emisii de CO2, măsurată, pentru carburanţii lor.

Citește continuarea pe economica.net

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
970.jpg