masina vacanta vara.jpg

Pregătirea mașinii pentru vară necesită, în medie, un buget de 700 de lei, potrivit specialiștilor AutoEco.ro. 

Un român parcurge, în medie, 5.000 de km cu mașina personală, pe durata lunilor de vară, reprezentând circa 40% din distanța totală parcursă într-un an, potrivit estimărilor AutoEco.ro. În acest context, specialiștii recomandă o verificare amănunțită a autovehiculului înainte de a pleca în vacanța de vară, pentru a remedia posibile defecțiuni și a preîntâmpina eventuale probleme generate de un drum lung.

Înainte de a pleca în vacanța de vară, specialiștii în piese auto de la AutoEco.ro le recomandă șoferilor să verifice filtrele și nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, direcție și de frânare, anvelopele, sistemul de lumini, precum și soluția de climatizare. Este importantă și efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor și a tuturor sistemelor de siguranță.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor să nu depășească 12 luni sau maximum 15.000 de km parcurși. Pentru a nu depăși acest interval, se recomandă ca schimbul de ulei de motor și filtre să fie făcut înainte de concediu, dacă măsurătorile arată că gradul de uzură al acestora se apropie de limita maximă de kilometri la care este recomandată revizia.

Înainte de a pleca în concediu cu mașina personală, verificarea sistemului de frânare este extrem de importantă și trebuie realizată într-un service specializat. Specialiștii atrag atenția și asupra verificării stării lichidului de frână, care trebuie înlocuit o dată la doi ani.

Șoferii trebuie să acorde importanță crescută și eventualelor scurgeri de lichid ale mașinii : lichidul de frână, cel de servodirecție, antigelul sistemului de răcire al motorului și uleiul de transmisie. Pentru toate acestea este necesară o verificare la un service autorizat încă de la observarea primelor pierderi.

 În timpul verii, sistemul de aer condiționat al mașinii poate ceda, dacă nu este întreținut corespunzător, cele mai frecvente probleme fiind cauzate de pierderile de freon și defectarea compresorului. Este necesar ca revizia de vară să includă încărcarea cu freon a sistemului de aer condiționat, precum și igienizarea sistemului de ventilație.

Înlocuirea filtrului de habitaclu (de polen), care filtrează aerul înainte de intrarea în sistemul de climatizare pentru a fi răcit și/sau distribuit în interiorul autovehiculului, asigură, de asemenea, confort sporit pasagerilor pe durata călătoriei, când vor parcurge o distanța mai mare cu aerul condiționat pornit.

De asemenea, vara, pot apărea mai multe probleme cu anvelopele, de aceea, înainte de plecare, trebuie verificată presiunea acestora și eventuale deformări și lovituri. Nivelul de uzură al anvelopelor se depistează cu ajutorul indicatorului cu care acestea sunt prevăzute. În cazul în care nivelul indicatorului este depășit, se recomandă înlocuirea lor cu unele noi. Este important ca la temperaturi extreme să fie utilizate anvelope speciale de vară și nu all-season.

sursa: destinatii.eu

 


Auto-moto
  • Joi, 19 Iulie 2018
  • De Mihai Popescu

Autoturism ieșit în decor pe DN1A, la Cheia

  Un accident rutier s-a produs joi în jurul orei 11.40 pe DN1A, la ieșirea din Cheia spre Ploiești.  Potrivit primelor informații oferite de IJP Prahova, șoferul unui autoturism a pierdut controlul...