De cele mai multe ori, automobilele second hand sunt aduse din vestul Europei. Acolo, proprietarii fac reviziile, de regulă, în service-urile reprezentanțelor, astfel că de fiecare dată când ajunge la service, istoricul automobilului este trecut într-o bază de date. Pe Internet există tot felul de site-uri care, contra cost, pot spune dacă un automobil a avut sau nu kilometri dați înapoi.
Totodată, există însă și metode mai „românești” de verificat dacă mașina are sau nu numărul real de kilometri în bord.
Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori. La volan e la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original.
Totodată, schimbătorul de viteze poate fi un prieten de nădejde care să sugereze dacă automobilul a fost sau nu „muncit”. Astfel, de multe ori, uzura unui schimbător poate arăta dacă kilometri parcurși de mașina cu pricina sunt reali. Același lucru se aplică și în cazul volanului. E puțin probabil ca un șofer să fi parcurs doar 50.000 de kilometri și volanul să arate rău.
Totuși, deși mulți români sunt interesați de numărul de kilometri, există și voci care susțin că acesta este irelevant întrucât sunt destule automobile cu sute de mii de kilometri parcurși care merg excepțional. Se aplică și reciproca.
sursa: playtech.ro