06.autostrada-a3.jpg

Lipseau peste trei km de autostradă, pentru ca A3, Ploieşti - Bucureşti să fie finalizată. Cei care fac naveta între cele două oraşe, nu au însă prea multe motive de bucurie. Proiectul a fost deblocat de Guvern, după ce Primăria Voluntari nu aprobase planul urbanistic zonal.

 

În primul rând este autostrada fără benzinării şi utilităţi. În al doilea rând, deşi va intra mai "adânc" în capitală, se pare că ieşirea din A3 va fi un coşmar pentru şoferi.  A3 va ajunge în Şoseaua Petricani, una dintre cele mai aglomerate din Bucureşti pentru că e folosita de zecile de mii de oameni care muncesc în zona de birouri a Piperei. Mai mult, pe şosea e şi o bariera, care uneori rămâne lăsată zeci de minute.

"L-am rugat pe dl premier sa se ia cateva masuri pentru imbunatatirea mersului trenurilor, in special al celor marfare sa nu se mai intample ca acum, ca la bariera de la Petricani si la bariera de la Andronache sa se stea chiar si o ora in asteptare, deoarece trec de multe ori chiar si cate trei marfare." a declarat Gabriela Firea pentru ştirile protv

 

"Bine, reglarea traficului feroviar in functie de traficul urban - o solutie temporara pana la solutia definitiva de pasaj - supra, subteran, totusi suntem o capitala europeana, nu trece trenul prin mijlocul ei!", susţine premierul Tudose citat de protv.

Odată cu darea în folosinţă a celor 6,5 kilometri de la intrarea autostrăzii A3 în Capitală, România va ajunge la 754 de kilometri de autostradă în exploatare, din care 116 kilometri sunt moşteniţi de la regimul comunist. Cu alte cuvinte, în 27 de ani am construit doar ceva mai mult de 600 de kilometri.

Singura autostradă completă este cea a Soarelui, Bucureşti-Constanţa. Din autostrada A1 Bucureşti-Nădlac lipsesc două secţiuni care însumează 170 de kilometri. Din A3 Bucureşti-Borş avem în exploatare doar 110 kilometri din cei peste 600 planificaţi. Iar cele două autostrăzi spre Moldova, A7 Bucureşti-Bacău-Suceava şi A8 Târgu Mureş - Iaşi, nici măcar nu au fost începute.

sursa: ştirile protv