Toți cei care au urmat cursurile unei școli de șoferi au fost învățați, încă de la prima lecție predată de instructorul auto, că trebuie să țină mâinile pe volan în poziția indicată de un ceas imaginar la ora 10 și 10 minute. Mai mult, acesta este și răspunsul considerat ca fiind corect la chestionarul pentru obținerea permisului de conducere. Ei bine, în cazul unui impact frontal, poziția mâinilor pe volan la 10 și 10 ar putea avea consecințe grave. Iată de ce.
Această poziție era valabilă înainte de 1989, când în România nu existau decât modele de mașini fără airbag în volan. În cazul unui impact frontal, mâinile ținute de șofer în poziția ”10h și 10minute” vor fi proiectate odată cu deschiderea airbag-ului din volan în zona capului, șoferul riscând fracturi ale membrelor superioare și traumatisme în zona craniană. În plus, această poziție mai are și alte dezavantaje. De exemplu, când șoferul ia un viraj strâns, amplitudinea mișcărilor este mult redusă și necesită efort fizic suplimentar, iar la drum lung, poziția prea sus a mâinilor determină o circulație deficitară a sângelui spre mâini și, implicit, oboseala brațelor.
Potrivit specialiștilor de la Academia Titi Aur, aflată la numai 33 km de Ploiești, pe DN 1A, spre București, poziția corectă a mâinilor pe volan este de ”ora 9 și 15 minute”. Mișcările vor fi ergonomice, iar virajele vor fi abordate fără să fiți nevoiți să luați mâinile de pe volan. La drum lung, poziția nu va mai fi obositoare, iar în caz de impact, mâinile nu vor mai lovi șoferul, airbag-ul din volan având traiectorie liberă.
Pentru mai multe detalii despre poziția corectă de condus, dar și pentru lecții de conducere defensivă, contactați specialiștii Academiei Titi Aur, aici: www.titiaur.ro
Poziție corectă
Poziție incorectă