bmwiedtin.jpg

De foarte multe ori, în secţiunea de comentarii de la testele cu maşini ieftine apar diferite personaje care exclamă hotărâţi că „la banii ăştia îmi cumpăr XXX din Germania”, unde XXX poate fi BMW Seria 5, Audi A6 sau orice altă maşină germană la mâna a doua. Aşa că ne-am gândit să facem o listă cu cinci dintre cele mai luxoase şi confortabile maşini premium pe care le poţi cumpăra cu mai puţin de 8.000 de euro. Adică maşini care au costat zeci de mii de euro când au fost noi şi care acum se vând mai ieftin decât o Dacia Sandero Stepway.

 

Am auzit de prea multe ori expresia „cu banii ăştia îmi cumpăr limuzină din Germania” când vine vorba despre o maşină nouă şi ieftină. Aşa că am hotărât să fac o listă cu cinci dintre cele mai luxoase şi confortabile maşini la mâna a doua de pe piaţa din Germania. Maşini care au costat zeci sau chiar sute de mii de euro când au fost noi, dar care se vând acum cu mai puţin de 8.000 de euro.

Înainte de a începe, trebuie să spun că facturile de la service vor fi foarte mari, oricum ai lua-o. Chiar dacă o astfel de maşină costă mai puţin decât un Sandero Stepway nou, preţurile pentru piese şi manoperă sunt pe măsura preţului de achiziţie din vremea când modelul era nou. Aşa că să nu te aştepţi la costuri de întreţinere mici, fiindcă nu o să ai noroc.

Evident, maşinile din lista de mai jos pot fi cumpărate şi cu mai mult de 8.000 de euro, dar am găsit destule exemplare în stare bună şi foarte bună (cu un rulaj de cel mult 300.000 de kilometri) care au preţuri sub pragul magic de 8.000. Lista este în ordine alfabetică.

 

Audi A8 (1994-2002)

Prima generaţie a limuzinei germane Audi A8 a înlocuit vechiul Audi V8 şi a folosit o platformă din aluminiu (Audi Space Frame) pentru a reduce greutatea. Şi, dacă mă întrebi pe mine, această generaţie de A8 impune cel mai mult respect dintre toate (în principiu fiindcă te aştepţi ca şoferul să fie membru în mafia rusească şi pentru că un S8 a avut un rol destul de important în filmul Ronin).

Chiar şi după standardele de azi, interiorul primului Audi A8 este unul cât se poate de luxos, iar calitatea asamblării este de invidiat.

 

Cât despre fiabilitate, părerile sunt împărţite – unii spun că maşina a fost construită ca un tanc, alţii spun că nu s-ar apropia niciodată de ea, din cauza problemelor pe care le are. Cu toate acestea, există câteva lucruri clare la care trebuie să fii atent atunci când te hotărăşti să îţi cumperi un A8 atât de vechi.

Elementele sistemelor de direcţie şi frânare au tendinţa de a se uza prematur, iar sistemele electronice pot da bătăi de cap serioase. Verifică toate butoanele şi sistemele şi asigură-te că funcţionează corect, fiindcă altfel s-ar putea să te trezeşti cu o factură de reparaţii mai mare decât preţul de achiziţie.

De asemenea, ascultă cu atenţie după sunete ciudate de la transmisie – şi aici, reparaţiile sunt extrem de costisitoare.

 

BMW Seria 7 (E65) (2001-2008)

Această generaţie de BMW Seria 7 a fost maşina care a pus pe jar marca germană, fiind prima din noul val de design impus de Chris Bangle, şeful departamentului de design de la acea vreme. Dar, cu toate acestea, limuzina celor de la BMW rămâne o propunere atractivă pentru cei care caută o maşină mare, confortabilă şi cu un strop de sportivitate.

Citește continuare pe promotor.ro

 

Național
  • Miercuri, 18 Octombrie 2017
  • De Georgiana Kelemen

Ecaterina Andronescu, audiată la DNA

Fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, a ajuns la DNA în această dimineață. Ea a fost chemată să dea declarații ca martor în dosarul în care omul de afaceri Dinu Pescariu și fostul...