O alternativă serioasă cu avantaje multiple. Cam aşa ar putea fi descrisă colantarea unui autovehicul, în condiţiile în care pentru o revopsire la standarde calitativ superioare, preţul ajunge şi la 1000 de euro.
Este evident că nu discutăm aici despre colantări sau revopsiri făcute de amatori, la preţuri derizorii care reflectă calitatea îndoielnică şi manopera făcută „sub nucul din grădină”. Se spune că felul în care arată o maşină, felul în care este îngrijită dar şi culoarea pe care o are, reprezintă o amprentă a personalităţii şoferului care o conduce. Aşa că, dacă vrei să aduci culoare în viaţa ta, îţi spunem astăzi despre cum poţi face acest lucru fără să afectezi vopseaua maşinii şi fără a cheltui la fel de mult ca atunci când o vopseşti.
Dincolo de schimbarea radicală din punct de vedere estetic, autocolantul îţi va proteja vopseaua originală. Chiar şi în cazul decolantărilor făcute după 5-7 ani, vopseaua se va menţine, fiind protejată de radiaţiile UV, de intemperii şi de alţi factori externi. În cazul în care un element al maşinii necesită înlocuire, se va recolanta doar elemntul înlocuit, fără ca apoi să se observe diferenţa, la fel ca în cazul unei revopsiri.
Preţul unei colantări integrale a unui autovehicul variază în funcţie de materialul ales şi dimensiunile maşinii. Spre exemplu, pentru una de dimensiuni medii (Mecedes E Klasse, BMW seria 5, Skoda Octavia, etc.), în condiţiile în care manopera este standard, iar preţul materialului diferă, costurile unei colantări integrale sunt cuprinse între 1300 de lei şi 2.500 de lei. Autocolantul este comercializat în trei variante: low cost – economic, medium şi premium. În cazul în care aţi întâlnit preţuri mai mici, trebuie să vă puneţi problema calităţii materialului, „chinezăriile” fiind comercializate la scară largă, purtând chiar siglele unor brand-uri celebre. De menţionat este că există şi materiale premium produse în China. Ele au fost deja testate cu succes în România, însă preţul este sensibil egal cu cel al autocolantului premium produs de Oracal sau 3M.
Foarte mulţi au încercat colantarea în regie proprie, inspirându-se din tutorialele de pe internet, care însă nu conţin chiar toate secretele acestei operaţiuni. Mai mult decât atât, folosind materiale de calitate slabă, au obţinut rezultate absolut dezastruoase. Toate acestea însă nu trebuie să îi descurajeze pe cei care vor alege să îşi colanteze maşinile. Alegerile corecte au preţuri corecte, iar garanţia materialului poate ajunge şi până la 7-8 ani, pornind de la minim 2.
În cazul în care doriţi schimbarea culorii, procedura este una relativ simplă şi deloc costisitoare, fiind descrisă AICI.