sh-tepe.jpg

Cele mai comune capcane în care cad cumpărătorii de maşini rulate sunt actele false, eludarea plăţii TVA, kilometrajul modificat, autovehiculele furate şi falsa transparenţă a vânzătorilor, arată o analiză a InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului maşinilor, scrie News.ro.

 

„În domeniul auto nu există pomeni. Nimeni nu vinde la un preţ foarte bun o maşină foarte bună. Principii simple, precum răbdarea şi atenţia, îi poate salva pe cumpărători din a transforma achiziţia unei maşini din bucurie într-un coşmar”, a afirmat Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.

Pentru a ajunge la un autovehicul „bun de cumpărat” este nevoie de răbdare, verificări temeinice şi, mai ales, de cunoaşterea tehnicilor prin care clienţii de bună credinţă pot fi înşelaţi, potrivit portalului. 

 

Una din cele mai des întâlnite practici este perfectarea actelor direct între client şi vânzătorul din ţara de provenienţă a maşinii.

„Samsarul nu figurează în documente pe nicăieri, iar modul în care se ajunge în această situaţie intră în sfera infracţiunilor numite fals şi uz de fals”, arată InspectorAuto.ro.

Situaţia poate fi întâlnită şi la maşinile cumpărate din România, de la un proprietar român.

„Samsarul cumpără maşina de la o persoană fizică sau juridică din Germania sau altă ţară UE, iar în acte este trecut proprietarul de drept şi noul proprietar (samsarul). Apoi, samsarul falsifică actele originale. În dreptul vânzătorului rămân datele corecte, dar cu o semnătura şi/sau ştampilă falsificate (...), iar la cumpărător se lasă loc liber pentru a trece pe contract direct persoană căreia îi va fi vândută în final maşina”, menţioneazăi InspectorAuto.ro.

Maşina este vândută de samsar cu acte false - actul de dobândire -, iar intermediarul va fi de negăsit ulterior în caz de probleme legale sau de probleme cu maşina, pentru că nu apare niciunde în acte.

Citește continuarea pe digi24.ro