far 1.jpg

Pentru mulţi dintre şoferi, aproape că nu există lucru mai enervant decât mătuirea farurilor. Pe lângă aspectul îmbătrânit al maşinii, apare şi marea problemă a vizibilităţii pe timp de noapte.

Întrucât de ani buni, farurile nu se mai fac din sticlă, ci din plastic, apare un proces normal de degradare, fie de la radiaţiile uv, fie de la materialele antiderapante de pe şosele. Şi cum un far costă de la câteva sute până la câteva mii de lei, trebuie să ştiţi că nu achiziţia unora noi, reprezintă prima opţiune. 

Sunt desigur multe soluţii "ingenioase", printre care şi polisharea cu pastă de dinţi. Chiar dacă, în primă fază, farurile îşi recapătă o oarecare strălucire, la prima ploaie, efectul dispare. Nici aplicarea unui polish pentru mase plastice nu este o soluţie, atât timp cât nu a fost îndepărtat plasticul ars de la suprafaţă. Aşadar, aveţi nevoie de trei tipuri de şmirghel, cu granulaţii diferite, de la 1000 la 3000. Se începe frecarea cu cel cu granulaţia cea mai mare, farul fiind permanent stropit cu apă. După cele trei etape, plasticul va căpăta un aspect complet mat, însă uniform şi fără suprafeţe arse. Urmează etapa polish-ului (pentru plastic), fie cu maşina specială, fie cu lavete din microfibră, în funcţie de timpul şi răbdarea avute la dispoziţie. 

 

Rezultatul va fi unul absolut spectaculos, iar pentru menţinerea lui, recomandăm şi aplicarea unei folii transparente de protecţie. Pentru următorii cel puţin 5 ani, se evită astfel mătuirea şi ciobirea din cauza criblurii.

Materialele necesare pentru a efectua operaţiunile în regie proprie, nu depăşesc 120 de lei. În cazul în care nu aveţi timp sau chef, pentru maxim 200 de lei, un specialist poate face toate acestea pentru dumneavoastră.

far 2.jpg