dacia sandero

Scandalul emisiilor poluante declansat la Volkswagen se extinde asupra mai multor mari producatori auto, pe lista carora a ajuns acum si Dacia.

 

O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara si Renault si Dacia, a declarat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, potrivit AFP.

Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca intre 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vandute in toata lumea cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie in Germania. Testele au fost realizate in cursul ultimelor luni de KBA (Autoritatea Federala pentru Transporturi Motorizate din Germania) iar rezultatele au fost comunicate vineri de ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Alexander Dobrindt, cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.

 

Potrivit Spiegel, modelul Dacia unde s-ar fi descoperit „un nivel izbitor de rdiciat de emisii poluante ca urare a unei interpretari generoase a ferestrei termice” este Sandero cu motor de 1,5 litri Euro 6. „Fereastra termica” (Thermofenster) este o tehnologie folosita de multi fabricanti de masini care opreste sistemul de filtrare de emisii poluante sa functioneze daca temperatura exterioara coboara sub un anumit nivel (, pentru a proteja motorul.

Conform normelor europene in vigoare, folosirea unei astfel de tehnologii nu este permisa decat in situatia in care permite evitarea unui accident sau distrugerea motorului. In SUA, astfel de tehnologii sunt complet interzise. In consecinta, guvernul german a cerut constructorilor sa revizuiasca folosirea tehnologiei Thermofenster. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi facuta mai usor diferenta intre mecanismele autorizate si cele care nu sunt autorizate". 
sursa: stirileprotv.ro