- Publicitate -

Întârzieri pe Autostrada Moldovei. Filmare din avion cu șantierul de 319 kilometri

Data:

Distribuie articolul:

Asociația Pro Infrastructură a prezentat o filmare din avion în care a surprins cei 319 kilometri ai Autostrăzii A7, care a evidențiat întârzierile colosale și termenele depășite pe unele sectoare.

- Publicitate -

Tronsonului Pașcani-Bacău are în total 77,393 kilometri și este format din trei loturi, ale căror stadiu fizic se află în următoarea situație: Pașcani-Mircești 4,3%, Mircești-Trifești 3,4% și Trifești-Bacău Nord 5,2%.

Loturile au fost contractate cu UMB în 1 februarie 2023, iar termenul de finalizare este în noiembrie 2025.

„Chiar dacă am adăuga, cu indulgență, încă un punct procentual aferent diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR, abia dacă am ajunge la un progres fizic mediu real de 5,5% între Pașcani și Bacău, astăzi. Adică doar 0,5% avans mediu lunar în cele 11 luni scurse de la emiterea ordinului de începere. Este absolut evident că întârzierea care trebuie recuperată în cele 19 luni rămase este colosală”, a scris pe Facebok Asociația Pro Infrastructură.

- Publicitate -

Misiunea este „practic imposibilă având în vedere că UMB trebuie să livreze până la sfârșitul lui 2025, conform termenelor asumate prin contracte, toți cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are în tolbă, cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea scadent în 2026”, a adăugat asociația.

Tronsonul Bacău-Focșani are în total 95,902 kilometri, fiind de asemenea format din trei loturi, ale căror stadiu este următorul: 4% pe Bacău Sud-Răcăciuni (21,522 km), 12% pe Răcăciuni-Domnești (38,78 km) și 17% pe Domnești-Focșani Nord (35,6 km).

Termenele de finalizare al acestor trei loturi sunt noiembrie 2025(pentru cele două dinspre Bacău) și respectiv septembrie 2025(pentru cel dinspre Focșani).

- Publicitate -

„Pe același raționament explicat ziua trecută, adăugăm cu indulgență încă un punct procentual aferent diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR. Astfel, pe lotul din nord am avea, la zi, execuție de 5% în 11 luni scurse de la emiterea ordinului de începere, deci doar 0,45% lunar. Pe mijloc este ceva mai bine, 13% în 11 luni, adică 1,2% pe lună. Iar în sud avem 18% în fix un an de zile, așadar 1,5% avans mediu, dar tot insuficient”, explică Asociația Pro Infrastructură într-o altă postare.

Asociația Pro Infrastructură susține că, pentru a-și onora termenele asumate, „UMB ar trebui să pună în teren 4,5-5%, respectiv 6,5% din lucrări, în medie, în fiecare lună, de astăzi! Adică o creștere a mobilizării, imediată, de 10 ori (!) pe nord și de 3-4 ori în mijloc și la sud față de cea avută în primul an scurs deja din contract”.

„Și pe segmentul Bacău-Focșani, la fel ca pe Pașcani-Bacău, decalajele care trebuie recuperate în cele 19, respectiv 18 luni rămase sunt enorme. Deci misiune practic imposibilă având în vedere că UMB trebuie să livreze până la sfârșitul lui 2025, conform termenelor asumate prin contracte, TOȚI cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are în tolbă, cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea scadent în 2026”.

- Publicitate -

Tronsonul Focșani-Buzău are o lungime totală de 82,44 km și și este format din patru loturi, stadiul acestora fiind următorul: Focșani Nord-Mândrești 32%, Mândrești-Râmnicu Sărat 28%, Râmnicu Sărat-Vadu Pașii/Buzău Nord-Est 29%, Vadu Pașii-Buzău Est 28%.

„Dacă în primele două episoade am adăugat un punct procentual, aici adăugăm cu indulgență 3 pp aferente diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR. Așadar, pe celebra cocoașă de la Focșani să zicem că suntem azi la 35%. Termenul este august 2024, deci 5 luni rămase. Ca să se deschidă la ~95%, înseamnă că trebuie pus în teren un procent de 60%, deci 12% avans lunar mediu! Exclus. Fezabil octombrie, 8,5% cadență pe un lot mic de 11 kilometri”, a explicat asociația.

Vise. Fezabil aprilie 2025, în termenul contractual, adică 5% pe lună (include sezonul prost de iarnă). Pe Râmnic-Buzău Nord calculul este similar, putem spera la aprilie 2025. Pe ciotul buzoian suntem la 31% astăzi și, contractual, trebuie să fie gata în august 2024 dar este practic imposibil, mai ales că aici avem podul imens peste Buzău care nici măcar nu are pilele gata. Oricum ar fi muzeu fără continuarea spre Ploiești, doar nodul Vadu Pașii ar fi folosit”.

- Publicitate -

Tronsonul Buzău-Ploiești are o lungime totală de 63,25km și trei lotur: Buzău Est-Spătaru/Buzău Sud-Vest (13,9 km), Spătaru-Mizil (28,35 km), Mizil-Dumbrava/A3/Ploiești (21 km), în direcția zborului.

„Pe Buzău Est-Spătaru contractul a fost semnat cu turcii de la Nurol recent, în 22.11.2023, are ordin de începere de-abia emis, în 01.03.2024, și prevede 20 de luni execuție directă, deci termen finalizare 01.11.2025. Lucrările sunt incipiente. Este critic ca antreprenorul să facă mai întâi cele două noduri din capete astfel încât să putem circula cât mai devreme în 2025 pe toată lungimea loturilor vecine. Pe Spătaru-Mizil contractul a fost parafat cu asocierea româno-bulgară Coni-Trace în 07.06.2022, are ordin începere dat pe 11.08.2022 cu 20 luni execuție, deci termen inițial 11.04.2024 care însă a fost extins cu 193 zile până pe 19.10.2024”, explică Asociația Pro Infrastructură.

„Șansele să vedem 6-7% progres lunar constant pe 28 kilometri sunt zero, mai ales că bulgarii de la Trace nu au deloc forță și au cea mai mare bucată din tronson, aproximativ 19 km. Extrem de greu, doar strict teoretic posibil, cu mari eforturi concentrate, cu preluarea de către Coni (care se mișcă mai bine) a unor lucrări de la Trace, putem avea o deschidere parțială între nodul Mizil și nodul Clondiru/DJ203C”.

- Publicitate -

„Folosind același raționament descris mai sus, să spunem că suntem la 52,5% astăzi. Deschiderea la 95% în termenul asumat cere un avans mediu lunar de minim 7%, respectiv 4,7% cadență constantă dacă vrem inaugurarea la sfârșit de 2024. Șansele ca Pizzarotti să fie gata la final de septembrie sunt zero, fără îndoială. La fel ca la vecini, deschiderea la sfârșitul lui 2024 este strict teoretic posibilă. Aici problema e alta: deși procentual volumul de muncă rămas este mai mic, misiunea este la fel de grea, dacă nu mai grea fiindcă structurile italienilor sunt mult, mult mai complexe. Uitați-vă, de exemplu, doar la nodul A7-A3”, a explicat Asociația Pro Infrastructură.

„Dacă adăugăm Mizil-Clondiru… nu ar fi deloc rău!: „Dar pentru aceste flic-flacuri contractuale și tehnice trebuie cap ȘI picioare în cantități considerabile, atât de la oficialii CNAIR cât mai ales de la cei trei antreprenori”.

Distribuie articolul:

Provocarea Observatorul Prahovean

- Publicitate -

Ai un pont care se poate transforma într-o știre? Trimite pe WhatsApp la 0785 075 112

Vreți să aflați cele mai noi știri din Prahova? Abonați-vă la Google News

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău

spot_img

Exclusiv

Cine este responsabil de incendiul din Ploiești pentru care a fost emis un mesaj RO ALERT

Vinerea trecută, un incendiu a izbucnit într-o hală dezafectată...

Nași, fini, afini și prieteni ai lui Andrei Volosevici, plătiți regește din banii ploieștenilor. Primărie de cumetrie

Peste un milion de lei, din banii ploieștenilor. Atât a plătit primăria Ploiești și instituțiile subordonate pentru neamurile și apropiații primarului Andrei Volosevici, în anul fiscal 2022, sub formă de salarii, prime, sporuri și idemnizații.

S-a redeschis circulația rutieră pe Bulevardul Independenței din Ploiești [FOTO-VIDEO]

În această dimineață s-a redeschis circulația rutieră pe Bulevardul...

Curse ilegale de mașini și drifturi la Sala Sporturilor Olimpia din Ploiești [VIDEO]

De ani buni, locuitorii din zona Sălii Sporturilor din...

Abonează-te la newsletter

- Publicitate -

Știri noi

Air Retro 2024 & FlyIn are loc sâmbătă, pe Aerodromul de la Șirna

Retromobil Club România și Zborcadou.ro organizează sâmbătă, 18 mai,...

A dispărut o bandă de circulație de pe Bulevardul Indepnendenței din Ploiești după noile marcaje rutiere [VIDEO]

Marcajele rutiere efectuate pe tronsul recent reabilitat al Bulevardului...

Bursă pentru elevi la Ploiești. Oferta liceelor și universităților, la Palatul Culturii

Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova organizează în perioada 20-23 mai...
- Publicitate -
- Publicitate -

Informații utile

Ce este promisiunea de vânzare-cumpărare a unui apartament

Continuăm proiectul ”Casa Nouă”, cu scopul de a vă...

Robin Mihai este triplu medaliat cu aur la Campionatul Mondial de Kempo IKF cu sprijinul Supermarket La Cocoș

Ce ar fi sportul ploieștean fără implicarea oamenilor de...

Întreruperi de energie electrică în Ploiești și Prahova în perioada 20-24 mai. Zonele afectate

Distribuție Energie Electrică România - Sucursala Ploiești anunță întreruperea...

Medicul Alin Scarlat: Cum influențează activitatea fizică longevitatea

Observatorul Prahovean publică o serie de articole, extrase din...
- Publicitate -

Emisiuni
Observatorul Prahovean

- Publicitate -

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Air Retro 2024 & FlyIn are loc sâmbătă, pe Aerodromul de la Șirna

Retromobil Club România și Zborcadou.ro organizează sâmbătă, 18 mai,...

A dispărut o bandă de circulație de pe Bulevardul Indepnendenței din Ploiești după noile marcaje rutiere [VIDEO]

Marcajele rutiere efectuate pe tronsul recent reabilitat al Bulevardului...
- Publicitate -