Când spunem ”interzicere”, facem referire la fabricarea acestor mașini cu motoare care folosesc combustibili convenționali, benzină și motorină, nu interzicerea circulației celor deja existente. Acestea au însă din ce în ce mai multe restricții în marile orașe ale Europei, în special în zonele centrale ale acestora.
S-a cam grăbit Europa! A sărit peste etape absolut necesare ale evoluției autovehiculelor cu motoare electrice. Infrastructura pentru alimentare este mult în urma necesităților, performanțele acestor autovehicule sunt încă nesatisfăcătoare, chiar și cele mai bune dintre ele dovedindu-se a fi mai slabe decât anunțau producătorii.
Dacă vorbim despre poluare, încă nu știm cu certitudine cât de poluantă este industria care produce autovehicule electrice în raport cu cea clasică din domeniu. Ar mai fi de luat în calcul serios și cum se produce energia electrică necesară pentru acoperirea cererii în condițiile înmulțirii semnificative a autovehiculelor electrice.
Sunt multe întrebări fără răspunsuri convingătoare, așa că interesul pentru mașinile electrice este momentan în scădere. Ar putea reprezenta acestea alternativa viabilă, care să determine graba de a interzice fabricarea de mașini cu motoare pe motorină și benzină?
Europa pare să se fi grăbit, adoptând interzicerea din 2035 a producției.
Citește continuarea articolului pe www.icars.ro AICI
Cum ți se pare subiectul?