Atunci când pornim mașina în sezonul rece trebuie să fim atenți la mai multe aspecte. Specialiștii recomandă ca atunci când pornim mașina într-o dimineață rece să nu accelerăm imediat, iar pornirea să se facă domol.
Dacă aceste aspecte sunt urmate, vor ajuta la încălzirea motorului și a habitaclului în mod eficient, fără a uza motorul și fără a afecta consumul de combustibil.
Dacă motoarele sunt lăsate prea mult timp să meargă în gol doar pentru a încălzi habitatul vor consuma combustibil inutil și produc dioxid de carbon.
Motoarele mașinilor sunt folosite în mod corect în deplasare, iar rularea acestuia doar pentru a folosi funcții suplimentare ale sale, poate duce în timp la degradare.
Experții auto recomandă încălzitoarele auto care încălzesc direct motorul fără a consuma carburant suplimentar.
Aceste încălzitoare pot fi programate să pornească automat, înainte de a pleca la drum și să încălzească motorul mașinii.
Cu ajutorul acestuia sistemul de căldura va putea transmite aer cald din primele secunde de utilizare, fără ca motorul să meargă în gol.
Titi Aur, a explicat pe contul său de Youtube, că dacă soliciți motorul când e rece, acesta nu va avea nici performanțe și se va uza mai mult decât trebuie.
„Nu este bine să îl pornești și să pleci din prima turat, accelerat ca și cum ar fi cald. Asta este cea mai dăunătoare mișcare”, a explicat Titi Aur.
„În afară de cauciucurile de iarnă, care sunt principalul element, pregătirea maşinii înseamnă mai multe. În primul rând, maşina trebuie să fie de fiecare dată când plecăm la drum pe timp de iarnă foarte bine curăţată. În al doilea rând, trebuie să avem ceva mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru că există riscul să rămânem blocaţi.
Apoi, să avem în maşină câteva lucruri: o lopată, un sac de nisip pentru a putea ieşi dintr-un loc îngheţat, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă, o pătură. Nu în ultimul, un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou.
Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen. Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii”, a explicat Titi Aur pentru adevarul.ro
Citește și Care sunt mărcile de mașini care au cel mai des kilometrajul dat înapoi, în România
Cum ți se pare subiectul?