De regulă, în cazul coliziunilor față-spate, de vină sunt șoferii care nu au păstrat distanța de siguranță în mers față de autovehiculul din față. Există însă și nuanțe ale acestei situații, pe care merită să le discutăm, pentru că din zona sancțiunilor nu trebuie să lipsească administratorii drumurilor.
Cazul din weekend de la Brașov aduce în atenție subiectul superficialității autorităților, mai ales în sezonul rece, când nu acordă importanța cuvenită întreținerii carosabilului.
Știrea inițială despre carambolul de la ieșire din Brașov spre Ploiești poate fi citită AICI.
Așadar, în condițiile în care în sezonul rece poate oricând să se formeze gheață pe carosabil, trecerea de la asfalt uscat la cel acoperit cu astfel de capcane putând fi bruscă, trebuie să fie mereu un motiv de atenție sporită pentru șoferi.
Carambolul de la Brașov nu a fost cauzat de viteza excesivă sau de depășiri neregulamentare. În condițiile în care se circulă în coloană, chiar și cu viteză redusă, intrarea pe un sector de drum acoperit cu gheață duce la imposibilitatea celor aflați în coloana respectivă să mai oprească sau să evite coliziunile față spate.
Frânarea clasică nu doar că nu mai este eficientă, ci pentru șoferii neexperimentați cauzează deplasarea incontrolabilă a autovehiculului. Nici cei cu experiență bogată și cu abilități în derapaje controlate nu reușesc să redreseze întotdeauna mașina, neavând la dispoziție spațiul necesar și fiind prinși la mijloc în coloană.