O nouă serie de accidente deosebit de grave, soldate cu decese, o nouă ocazie pentru mii de comentarii legate de starea infrastructurii. Este nevoie de ea, dar trebuie să conștientizăm că principalii vinovați sunt șoferii.
Pornim discuția de astăzi de la două accidente soldate cu trei morți, produse în doar două zile în Prahova. Vezi detaliile lor AICI.
Dincolo de dramele survenite în urma acestor evenimente rutiere, de pierderile suferite de familiile și prietenii celor dispăruți, pentru ceilalți trebuie să fie două cazuri-școală, din care să conștientizăm ce înseamnă responsabilitatea la volan.
În primul accident, produs sâmbătă la ieșirea din Ploiești spre Păulești, șoferul unui Opel Zafira intră într-o depășire riscantă, deși avea două benzi pe sens, însă o face peste linia dublă, izbindu-se frontal pe sensul opus de un VW Golf, care se deplasa regulamentar. Ambii șoferi își pierd viața, iar epavele mașinilor indică faptul că s-au lovit având viteză mare. Greu de spus dacă măcar unul avea viteza regulamentară, însă este deja tardiv. Cei care tranzitează frecvent acel sector de drum știu că un aparat radar a avea permanent clienți.
Important este că un șofer iresponsabil a curmat și o altă viață pe lângă a sa. De aici au reapărut discuțiile despre separatoare de sens și sensuri giratorii. Indiscutabil sunt utile, pentru că s-a dovedit, mai ales pe DN1, că s-a diminuat considerabil numărul accidentelor grave, generate în principal de pătrunderea pe sens opus, fie în depășiri peste linia continuă, fie pentru a întoarce autovehiculele.
Sunt utile, dar nu rezolvă în totalitate problema accidentelor. Și iată că a venit al doilea eveniment rutier, produs chiar pe DN1, în miez de noapte, mai precis astăzi la ora 0.30. Un șofer de 19 ani lovește un animal (probabil un câine, conform datelor IPJ), apoi oprește pe dreapta, atât cât îi permite acostamentul, mașina sa rămânând pe jumătate pe banda 1. Tânărul șofer coboară să vadă ce s-a întâmplat, însă din spate vine un altul, în vârstă de 23 de ani, care lovește atât mașina oprită, cât și pe șoferul acesteia. Mașina lovită este aruncată pe câmp, rănind pasagera (19 ani) aflată în ea, iar șoferul coborât din mașină este la rândul său lovit, decedând în scurt timp la spitalul unde fusese transportat.
De menționat că în acest caz sunt separatoare de sens, evenimentul rutier producându-se prin lovire față – spate pe același sens. Nu era nevoie de o asemenea demonstrație pentru a înțelege încă o dată că infrastructura nu este totul și că indiferent de drumurile pe care ne deplasăm totul ține în ultimă instanță de cei aflați la volan.
Citește și ”Atenție la indicatoarele din giratorii! Unele dau bătăi de cap șoferilor neatenți”
Este o discuție repetitivă, utilă din anumite puncte de vedere, care susțin necesitatea drumurilor corect amenajate și semnalizate, dar o discuție incompletă atât timp cât cu greu acceptăm că la originea accidentelor sunt greșeli făcute de șoferi, mai mult sau mai puțin experimentați, mai mult sau mai puțin responsabili. Necazul este că nu au de pătimit doar cei vinovați, uneori pierzându-și viața cei aflați în locul nepotrivit și în momentul nepotrivit. Pentru aceștia din urmă chiar sunt necesare separatoarele, dar nu suficiente.
Ba de ce nu scrieți corect ala sau aia de vroia sa vireze la stânga unde este nu va întrebați asta scrieți aiurea ce observator sunteți
Bună ziua!Xn primul rand toate sensurile giratorii sunt construite subdimensionat,pentru ca cel care vine cu viteza de pe DN nu încetinește când întra în sens chiar daca are indicator de cedeaza trecerea ,mai taie și benzile și are impresia că are prioritate că vine de pe un DN.Ar trebui găsită o soluție pentru a nu mai întra cu viteza excesiva în sensul giratoriu. Mulțumesc.