- Publicitate -

De ce vor oamenii relantisoare, separatoare de sens și giratorii? Sunt utile, dar problema este în primul rând la șoferi

Data:

O nouă serie de accidente deosebit de grave, soldate cu decese, o nouă ocazie pentru mii de comentarii legate de starea infrastructurii. Este nevoie de ea, dar trebuie să conștientizăm că principalii vinovați sunt șoferii.

- Publicitate -

Pornim discuția de astăzi de la două accidente soldate cu trei morți, produse în doar două zile în Prahova. Vezi detaliile lor AICI.

Dincolo de dramele survenite în urma acestor evenimente rutiere, de pierderile suferite de familiile și prietenii celor dispăruți, pentru ceilalți trebuie să fie două cazuri-școală, din care să conștientizăm ce înseamnă responsabilitatea la volan.

În primul accident, produs sâmbătă la ieșirea din Ploiești spre Păulești, șoferul unui Opel Zafira intră într-o depășire riscantă, deși avea două benzi pe sens, însă o face peste linia dublă, izbindu-se frontal pe sensul opus de un VW Golf, care se deplasa regulamentar. Ambii șoferi își pierd viața, iar epavele mașinilor indică faptul că s-au lovit având viteză mare. Greu de spus dacă măcar unul avea viteza regulamentară, însă este deja tardiv. Cei care tranzitează frecvent acel sector de drum știu că un aparat radar a avea permanent clienți.

Subcarpați – definiția showului total la Republik Fest 2

Ploieștiul, Prahova și nu numai aveau nevoie de așa ceva. Oamenii merită și vor avea, din nou, ba chiar mai mult decât ce au...
- Publicitate -

Important este că un șofer iresponsabil a curmat și o altă viață pe lângă a sa. De aici au reapărut discuțiile despre separatoare de sens și sensuri giratorii. Indiscutabil sunt utile, pentru că s-a dovedit, mai ales pe DN1, că s-a diminuat considerabil numărul accidentelor grave, generate în principal de pătrunderea pe sens opus, fie în depășiri peste linia continuă, fie pentru a întoarce autovehiculele.

Sunt utile, dar nu rezolvă în totalitate problema accidentelor. Și iată că a venit al doilea eveniment rutier, produs chiar pe DN1, în miez de noapte, mai precis astăzi la ora 0.30. Un șofer de 19 ani lovește un animal (probabil un câine, conform datelor IPJ), apoi oprește pe dreapta, atât cât îi permite acostamentul, mașina sa rămânând pe jumătate pe banda 1. Tânărul șofer coboară să vadă ce s-a întâmplat, însă din spate vine un altul, în vârstă de 23 de ani, care lovește atât mașina oprită, cât și pe șoferul acesteia. Mașina lovită este aruncată pe câmp, rănind pasagera (19 ani) aflată în ea, iar șoferul coborât din mașină este la rândul său lovit, decedând în scurt timp la spitalul unde fusese transportat.

De menționat că în acest caz sunt separatoare de sens, evenimentul rutier producându-se prin lovire față – spate pe același sens. Nu era nevoie de o asemenea demonstrație pentru a înțelege încă o dată că infrastructura nu este totul și că indiferent de drumurile pe care ne deplasăm totul ține în ultimă instanță de cei aflați la volan.

- Publicitate -

Citește și ”Atenție la indicatoarele din giratorii! Unele dau bătăi de cap șoferilor neatenți”

Este o discuție repetitivă, utilă din anumite puncte de vedere, care susțin necesitatea drumurilor corect amenajate și semnalizate, dar o discuție incompletă atât timp cât cu greu acceptăm că la originea accidentelor sunt greșeli făcute de șoferi, mai mult sau mai puțin experimentați, mai mult sau mai puțin responsabili. Necazul este că nu au de pătimit doar cei vinovați, uneori pierzându-și viața cei aflați în locul nepotrivit și în momentul nepotrivit. Pentru aceștia din urmă chiar sunt necesare separatoarele, dar nu suficiente.

Citește continuarea articolului pe www.icars.ro AICI

Ai o informație sau imagini interesante pentru o știre?
Scrie-ne pe WhatsApp la 0785075112.

Trimite pe WhatsApp

Cum ți se pare subiectul?

2 COMENTARII

  1. Ba de ce nu scrieți corect ala sau aia de vroia sa vireze la stânga unde este nu va întrebați asta scrieți aiurea ce observator sunteți

  2. Bună ziua!Xn primul rand toate sensurile giratorii sunt construite subdimensionat,pentru ca cel care vine cu viteza de pe DN nu încetinește când întra în sens chiar daca are indicator de cedeaza trecerea ,mai taie și benzile și are impresia că are prioritate că vine de pe un DN.Ar trebui găsită o soluție pentru a nu mai întra cu viteza excesiva în sensul giratoriu. Mulțumesc.

Comentariile sunt închise.

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

„Am ajuns paralizat la SJU și am plecat pe picioarele mele”

Observatorul Prahovean continuă campania „Doctor bun”  dedicată medicilor apreciați...

Expunerea la soare fără protecție, risc major pentru sănătatea pielii

O singură arsură solară poate avea consecințe pe termen...

Medicul Carmen Ionică m-a salvat după un diagnostic greșit”

Observatorul Prahovean continuă campania „Doctor bun” dedicată medicilor apreciați...
- Publicitate -

Antreprenori de succes

KRIT: Doi tineri au adus la Ploiești jocurile de societate

Despre Ploiești se spune că este orașul care a...

Coca Vagneti, afacerea de succes din anii ’90 din Ploiești

Coca Vagneti este un nume de care se leagă,...

Tineri care au rămas în Ploiești: Ana Militaru, antreprenor la 19 ani

Despre Ploiești se spune că este orașul care a...
- Publicitate -

Exclusiv

KRIT: Doi tineri au adus la Ploiești jocurile de societate

Despre Ploiești se spune că este orașul care a...

Ploieșteni călcați de mascați, de 10 ori în 4 luni, din greșeală

O dimineață de coșmar pentru o familie din Ploiești,...

Oamenii din Ploiești nu au uitat-o pe Coca Vagneti

Articolul despre antreprenoarea Coca Vagneti, cea care, imediat după...

Audiență record la Observatorul Prahovean LIVE

Podcastul Observatorul Prahovean LIVE, realizat săptămânal de Marius Nica,...

Farmacia Tei ajunge și în Prahova. Unde se construiește

Lanțul Farmacia Tei ajunge și în Prahova. Lucrările de...
- Publicitate -

Știri noi

Razie amplă în Ploiești

Acțiunea de amploare este derulată, vineri noapte, de polițiștii...

KRIT: Doi tineri au adus la Ploiești jocurile de societate

Despre Ploiești se spune că este orașul care a...

Crezi tot ce vezi? Mitul oului prăjit la soare

Te uiți la tot felul de clipuri despre situații...

Subcarpați – definiția showului total la Republik Fest 2

Ploieștiul, Prahova și nu numai aveau nevoie de așa...

Fata din Ologeni cu 9,85 la Evaluarea Națională: „Și la țară se învață”

Naomi Adelina Cristea. Copila de nici 15 ani, din...
- Publicitate -

Emisiuni

Accidente mortale în Prahova. Autoritățile dorm

În ultima perioadă, pe drumurile din Prahova s-au produs...

Statul cheltuie, cetățeanul strânge cureaua

Invitatul lui Marius Nica în ediția de marți, 8...

Podul de la Blejoi, o rușine națională!

Podul de la Blejoi reprezintă măsura incompetenței! O recunosc...
- Publicitate -

Vox Publica

CFR-ul anunță: “Trenul întârzie 471 de minute” … și cam atât

Anul trecut, pe vremea asta, i-am cumpărat fi-mii un...

De ce avem reacția Hale și Piețe la rahat dar la prime nu?

SC Hale și Piețe SA Ploiești reacționează doar la...

Apel către politicienii prahoveni: băgați capul și în poza asta!

În Prahova, la Boldești Scăeni, soarta unui centrului medico-social...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

S-a redeschis circulația pe autostrada A7 Ploiești-Buzău

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că,...

Accident pe DJ 101 I, în Păulești

Un accident rutier s-a produs, în această dimineață, pe...

Accident mortal pe Centura Capitalei. Trafic restricționat

Un accident mortal s-a produs, în această dimineață, pe...
- Publicitate -

De ce nu trebuie să lași mașina cu roțile virate

Chiar dacă aparent este o chestiune banală, lăsarea roților...

Consumul real al mașinii tale și emisiile, făcute publice de RAR

Registrul Auto Român (RAR) a publicat ghidul privind consumul...

Se scumpește rovinieta. Românii vor plăti aproape dublu de la 1 septembrie

Tariful de utilizare a drumurilor naţionale pentru autoturisme pentru...

Transport agabaritic de 83 de tone pe drumurile din Prahova

Atenție, șoferi! Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției...