Te bucuri atunci când cumperi o mașină nouă, iar pe timp de criză tentația publicului majoritar a fost să se îndrepte către mașini noi. ”Lasă că e nouă și măcar are garanție în caz că se strică”, își spun mulți. În clasamentul despre care vorbim astăzi apar și mărci de prestigiu, care în ultimii 10 ani au scos pe piață mașini cu probleme tehnice grave și extrem de costisitoare. Un exemplu în acest sens este seria mașinilor BMW dotate cu motoare din generația care au codul N.
TÜV (Technischer Überwachungsverein în limba germană), Asociația de Inspecție Tehnică, alcătuită din companii independente care testează, inspectează și certifică tehnologiile, produsele și sistemele pentru a se asigura de potențialele pericole și pentru a preveni daunele.
Timp de un an, între iulie 2021 și iunie 2022, TÜV a colectat datele din analiza a nu mai puțin de 9,6 milioane de autovehicule, respectiv 226 de modele împărțite în 5 categorii de vârstă, iar rezultatele sunt următoarele:
Categoria 2-3 ani vechime: Pe primele locuri ale ”stricăcioaselor” se află 4 modele: Dacia Logan, cu o rată de defecțiuni de 11.6%, urmată de Dacia Docker (10.8%), Volkswagen Sharan (9.4%) și Citroën C3 Aircross (9.4%).
Categoria 4-5 ani vechime: Pentru mașini vechi de 4-5 ani rezultatele sunt: Dacia Duster, cu o rată de defecțiuni de 18.0%, Volkswagen Sharan (17.1%) și BMW Seria 2 Active Tourer (18.0%).
Categoria 6-7 ani vechime: Dacia Duster (24.4%) și Dacia Docker (24.4%). Modelele cu multe probleme au fost înregistrate și pentru BMW Seria 5 și 6 (23.8%).
Citește continuarea clasamentului mașinilor ”stricăcioase” pe www.icars.ro AICI
Cum ți se pare subiectul?