Nimeni nu contestă necesitatea de a dota poliția cu autovehicule care să facă față realităților, mai ales în cazul Poliției Rutiere. Este unanim recunoscut faptul că mașini precum Dacia Logan sau VW Polo cu motoare de 1.4 sau 1.6 nici nu ar fi trebuit vreodată achiziționate în acest domeniu, ca să nu mai amintim și de prețurile fabuloase plătite pentru ele. Alte vremuri, alte interese, alte dedicații.
Cert este că dotarea conform cerințelor actuale era necesară, doar că a părut a fi fost făcută într-o procedură cu dedicație, caietul de sarcini fiind croit fix pe tipul de BMW seria 3 ajuns acum în centrul unul scandal public de proporții. Mai exact, nicio altă mașină a celorlalte mărci, din aceeași clasă, nu îndeplinea toate cerințele. Descrierea cerințelor a părut copy-paste după fișa tehnică a BMW-ului.
Citește AICI știrea inițială despre BMW-urile poliției și felul în care au fost achiziționate
La o săptămână după declanșarea scandalului, Poliția Română organizează o conferință de presă și oferă un comunicat în care încearcă să-și spele imaginea, un comunicat foarte lung care, după părerea celor care au avut răbdarea să lectureze un asemenea roman polițist, s-ar încadra cu succes la capitolul ”cine se scuză se acuză”. Totodată, înțelegem de ce a durat o săptămână până la redactarea a ceea ce urmează:
Nu au nici o justificare. Eate culmea nesimitirii sa achizitionezi motociclete si autoturisme BMW, Audi, Mercedes, la MAI, SPP, MAPN , SRI si la alte institutii ale statului. Nu sunt pentru apararea cetateanului si a tarii ci huzur pe banii publici. Nu dam alocatii la copii, nu facem scoli si spitale, cumparam masini pentru smecherii Romaniei.