Pandemia a generat probleme serioase pe piața auto timp de doi ani. Treptat, oamenii au înțeles că economia va fi serios afectată, că locurile de muncă sunt nesigure și că o ”investiție” într-o altă mașină poate fi extrem de riscantă.
Oamenii s-au reorientat către serviceuri, acordând o mai mare atenție întreținerii autovehiculelor pe care deja le aveau, cu intenția de a le prelungi durata de viață. O decizie absolut firească în acel context.
Desigur, a existat și categoria socială fără griji financiare, categorie pentru care schimbarea mașinilor nu a reprezentat o problemă. Este însă o categorie minoritară, iar asta s-a văzut în volumul de vânzări.
O altă problemă a fost cea a unor componente, în special electronice, pentru care materiile prime nu au fost ușor de procurat. Aceasta este în continuare o problemă majoră, fiind acum amplificată și de războiul din Ucraina. Așa se explică și numărul foarte mic de mașini din reprezentanțe și durata mare de așteptare până la livrare.