Separatoarele de sens de pe DN1 motiv de scandal. Ce spun cititorii Observatorulph.ro

0
a7da11e4-e4b1-4f34-aaee-5ff3333ac455_3cca4.jpg

a7da11e4-e4b1-4f34-aaee-5ff3333ac455_3cca4.jpg

Localnici nemulțumiți versus șoferi care se simt de acum în siguranță. Cam așa poate fi descrisă situația apărută după montarea separatoarelor de sens din zona Puchenii Moșneni.

Așa cum precizam în știrea inițială, publicată AICI, statistica indică o scădere semnificativă a accidentelor de pe DN1, rămânând totuși cele produse prin coliziune față spate și cele cauzate de traversările neregulamentare ale pietonilor.

Au dispărut însă cele frontale, acolo unde deja a aparut separatorul de sens, un program care va continua. Din acest punct de vedere, utilitatea este indiscutabilă, salvându-se astfel vieți sau integritatea fizică a multora dintre noi. Pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă acolo unde nu există separatoare de sens, puteți vedea în materialul publicat AICI cum un șofer și-a pierdut viața astăzi, pe DN1, în sectorul Breaza – Comarnic.

Cu toate acestea, există și nemulțumiți, având și ei partea lor de dreptate. Pentru că la noi problemele se rezolvă în cel mai simplist, nu simplu, mod cu putință, mai mereu apar și categorii dezavantajate. Concret, localnicii din Puchenii Moșneni sunt acum nevoiți să ocolească mai mult, de ordinul kilometrilor, pentru a ajunge pe partea cealaltă a drumului, de regulă acasă, în funcție de zonele din care vin. 

Nu au fost prevăzute zone cu benzi speciale de încadrare pentru a vira la stânga. Cu siguranță, opțiunea cea mai bună ar fi fost sensurile giratorii. Nu discutăm despre poduri și bretele pentru întoarcere, întrucât ar fi vorba despre exproprieri și investiții pe care autoritățile nu sunt capabile să le facă. Deocamdată, în noua configurație, luați în calcul că și mașinile pompierilor, salvările sau mașinile de poliție pierd mai mult timp în trafic.

Iată ce spun oamenii despre noile separatoare de la Puchenii Moșneni:

”Se pare că sunt probleme și cu ambulanțele, Doamne fereste, o eventuală intervenție a pompierilor…”

”Mă întreb când va fi un mort, de pe sensul către București, ce face cu el ,îl urcă pe pasarela sau îl plimbă pâna la Potigrafu și se întoarce pâna la biserică.”

”Sunt oameni care au nevoie să traverseze cu un căruț de butelii sau cu un copil. Este ditamai distanța între două treceri de pietoni… A fost mai usor sa puna separatoare decât să facă o banda speciala de stânga.”

”Sa-si aduca aminte cate accidente s-au intamplat pe raza comunei noastre, din cauza nerespectarii regulilor de circulatie.”

”N-am nici o simpatie pentru cei care intorceau peste linia dubla continua, multi fara sa semnalizeze intentia si toti inca cu permisul neluat de Politie. In zona aceea, DN-ul devenise bulevard, toti treceau pe unde ii taia capul, acum s-a terminat. Am mare simpatie pentru pietoni, batrani si copiii care trebuie ori sa isi riste viata aiurea ca sa sara peste parapeti si sa traverseze strada sau sa mearga distante mult prea mari pana la cele doua pasarele pietonale. Si pe aceasta cale ii rog ca noaptea sa aiba o lumina asupra lor ca sa ii putem repera din timp ca nu vreau sa le manance careva coliva.”

”Nu vreau sa dau idei…dar cum ar fi sa iasa toti locuitorii din aceste localitati cu masinile intr o zi de vineri dupa amiaza in DN si sa l blocheze..!!??”

”Un lucru minunat! Pana la București sa faca”

”Sa spuna cati consateni sunt morti în accidente pe porțiunea aia de drum”

”Și oamenii din sat cum mai traversează aiurea șoseaua, escaladează separatoarele sau cum? Dar dacă e un bătrân și-i trebuie o juma de oră să traverseze?”

Comentariile au fost de ordinea sutelor, cu argumente pro și contra. Așadar, chiar dacă utilitatea separatoarelor este indiscutabilă, autoritățile nu trebuie să neglijeze problemele reale ale celor din zonă, probleme care au rezolvări destul de simple. 

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău