ce-mofturi-incepe-sa-faca-o-masina-diesel-la-52df2f15e6958d256f-940-0-1-95-1.jpg

Cei de la 4tuning.ro spun că șoferii de autoturisme diesel se lovesc de fel de fel de probleme atunci când vine frigul. Pentru că motoarele pe motorină, se pare că acestea sunt cele mai pretențioase la venirea iernii, iar acest lucru se manifestă în mai multe feluri.

Prima problemă a mașinilor diesel pare a fi pornirea grea atunci când afară sunt sub zero grade celsius. Dacă vorbim despre o mașină mai veche, trecută de prima tinerețe, atunci trebuie ca șoferul să pună contactul de mai multe ori înainte să dea la automat până când se atinge temperatura optimă.

După ce pornește motorul, dacă afară este foarte frig, se poate întâmpla ca ralantiul să oscileze. De obicei asta se întâmplă câteva minute, până motorul începe să își crească temperatura cu câteva grade, după care ralantiul își revine la normal.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Frigul mai are câteva efecte negative asupra autoturismelor diesel, printre care și fumul negru de la pornire. Majoritatea motoarelor diesel, pe timp de iarnă, scot fum pe evacuare la pornire, timp de câteva minute, până când încep să funcționeze în parametri.

Până să atingă temperatura optimă de funcționare, motorul diesel merge diferit, astfel că, acesta este zgomotos și tremură din toate încheieturile.

Pompele de motorină de înaltă presiune ale mașinilor trecute de 100.000 kilometri, au scurgeri. Nu mari, dar suficiente încât să lase sub ele umezeală. Când este cald, garnitura pompei păstrează etanșeitatea, dar când vine frigul vedem cum se contractă și apar scurgerile. 

Motorul diesel nu pornește cu aprindere, ci prin compresie. Dar ca să se facă cum trebuie compresia e nevoie de o oarecare temperatură care să ajute. Pe vreme geroasă, bujiile încep să facă figuri și nu prea mai încălzesc bine locul din jurul lor, iar pornirea se face greu. 

Una dintre cele mai des întânite probleme la temperaturi de până la -20 de grade, este motorina înhețată. Motorina îngheață pe conductă și în injectoare și motorul nu mai porește. Ca să evităm asemenea momente, trebuie să ne asigurăm că folosim o motorină aditivată, dar și că avem în stare bună elementele de aprindere, adică bujii și injectoare în special. 

sursa: 4tunning.ro


negativ-media.jpg
NEGATIV MEDIA - Creator de conținut online
comunicare[@]negativmedia.ro

Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.

Auto-moto
  • Joi, 17 Ianuarie 2019
  • De Claudiu Vasilescu

Noul Renault Kadjar a fost lansat în România

Apetitul românilor pentru SUV-urile compacte îi determină pe producători să ia în serios piața de la noi, lansând noi modele pe bandă rulantă. Lansat la Salonul de la Paris, noul Kadjar a ajuns și...