fbpx

ce-mofturi-incepe-sa-faca-o-masina-diesel-la-52df2f15e6958d256f-940-0-1-95-1.jpg

Cei de la 4tuning.ro spun că șoferii de autoturisme diesel se lovesc de fel de fel de probleme atunci când vine frigul. Pentru că motoarele pe motorină, se pare că acestea sunt cele mai pretențioase la venirea iernii, iar acest lucru se manifestă în mai multe feluri.

Prima problemă a mașinilor diesel pare a fi pornirea grea atunci când afară sunt sub zero grade celsius. Dacă vorbim despre o mașină mai veche, trecută de prima tinerețe, atunci trebuie ca șoferul să pună contactul de mai multe ori înainte să dea la automat până când se atinge temperatura optimă.

După ce pornește motorul, dacă afară este foarte frig, se poate întâmpla ca ralantiul să oscileze. De obicei asta se întâmplă câteva minute, până motorul începe să își crească temperatura cu câteva grade, după care ralantiul își revine la normal.

Frigul mai are câteva efecte negative asupra autoturismelor diesel, printre care și fumul negru de la pornire. Majoritatea motoarelor diesel, pe timp de iarnă, scot fum pe evacuare la pornire, timp de câteva minute, până când încep să funcționeze în parametri.

Până să atingă temperatura optimă de funcționare, motorul diesel merge diferit, astfel că, acesta este zgomotos și tremură din toate încheieturile.

Pompele de motorină de înaltă presiune ale mașinilor trecute de 100.000 kilometri, au scurgeri. Nu mari, dar suficiente încât să lase sub ele umezeală. Când este cald, garnitura pompei păstrează etanșeitatea, dar când vine frigul vedem cum se contractă și apar scurgerile. 

Motorul diesel nu pornește cu aprindere, ci prin compresie. Dar ca să se facă cum trebuie compresia e nevoie de o oarecare temperatură care să ajute. Pe vreme geroasă, bujiile încep să facă figuri și nu prea mai încălzesc bine locul din jurul lor, iar pornirea se face greu. 

Una dintre cele mai des întânite probleme la temperaturi de până la -20 de grade, este motorina înhețată. Motorina îngheață pe conductă și în injectoare și motorul nu mai porește. Ca să evităm asemenea momente, trebuie să ne asigurăm că folosim o motorină aditivată, dar și că avem în stare bună elementele de aprindere, adică bujii și injectoare în special. 

sursa: 4tunning.ro

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
970.jpg