Mâine au loc alegerile europarlamentare și referendumul pentru justiție, între orele 7:00-21:00, iar partidele au alocat sume importante de bani pentru campanie.
Bani care au venit într-o majoritare covârșitoare din bani publici, prin legea finanțării partidelor. O parte dintre acești bani s-au dus în reclamele pe Facebook.
Potrivit „Ad Library Report”, unde orice persoană poate să consulte câți bani au cheltuit partidele pentru reclame, începând din martie 2019 au fost plătite 8.449 de reclame, în schimbul sumei totale de 2.278.939 lei.
Potrivit Digi24,ro, în raport sunt incluse doar reclamele pentru filialele centrale și care au fost plasate cu menționarea sursei de finanțare.
Iată cât au cheltuit partidele, în ordinea descrescătoare a sumelor alocate:
PSD – 461,752 lei
Alianța 2020 USR PLUS – 362,840 lei
PNL – 234,284 lei
ALDE – 70,386 lei
UDMR – 37,277 lei
Pro România – 9,234 lei
O precizare foarte importantă: multe alte reclame au fost plătite de către filialele județene, de către candidați sau membri ai fiecărui partid.
Citește raportul complet pe Digi24.ro