salarii-consiliul-judetean-prahova.jpg

Angajații Consiliului Județean Prahova, dar și din instituțiile publice din subordinea CJ, vor primi în această lună, salarii brute majorate, ca urmare a creșterii salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2018, dar și ca urmare a trecerii contribuțiilor de la angajat la angajator.

 

Modificarea salariilor brute din administrație este generată de două componente. Pe de o parte vorbim de creșterea salariului minim pe economie, de la 1 ianuarie 2018, de la 1.450 la 1.900 de lei brut. Acest lucru conduce implicit la recalcularea sumelor în funcție de coeficienții stabiliți în luna iulie 2017, când salariile au suferit ultima majorare. 

De exemplu, la data de 30 septembrie 2017, arhitectul șef al județului avea posibilitatea să încaseze un salariu de bază cuprins între 9.650 lei și 10.550 de lei, coeficientul fiind stabilit între 6,276 - 6, 966. Concret, salariul brut era calculat prin înmulțirea salariului minim pe economie din 2017, respectiv 1.450 de lei, cu acel coeficient stabilit în grila de salarizare. Prin creșterea salariului minim pe economie, de la 1.450 de lei la 1.900, salariul va crește proporțional în cazul menținerii aceluiași coeficient.

Citește și: Grila de salarizare la Consiliul Județean. Cât câștigă șoferul, paznicul și pompierul

 

Cea de a doua componentă care va influența majorarea salariului de bază o reprezintă trecerea, tot cu 1 ianuarie 2018, a contribuțiilor din sarcina angajatorului la angajat.

La data de 30 septembrie, un muncitor necalificat de la Consiliul Județean Prahova avea salariul cuprins, în funcție de nivelul de salarizare brut, între 2.135 de lei minim și 2.661 maxim, în timp ce un muncitor calificat avea salariul brut de de la 2.515 lei la 3.134 de lei.

Proiectul de hotărâre cu privire la aprobarea salariilor de bază aferente funcțiilor din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” utilizate pentru personalul angajat (funcționarii publici și personalul contractual) în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Prahova și în cadrul serviciilor publice din subordinea acestuia, începând cu luna ianuarie 2018 va fi supus aprobării în ședința ordinară de vineri, 16 februarie.

 

 

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești