Când vine vorba de derularea proiectelor europene de la Ploiești se vorbește implicit de modul în care acestea au fost supravegheate de managerii de proiect. În spatele titulaturii pompoase de „manager de proiect” stau de fapt actuali sau foști angajați din primărie.
Alegerile din 5 iunie 2016 au adus ca noutate nu doar validarea unui nou primar la Ploiești, ci și schimbări în ceea ce privește managerii de proiecte derulate cu fonduri europene la nivelul municipiului.
Cu siguranță marea greșeală făcută de municipalitatea ploieșteană a fost că, în momentul derulării unor proiecte cu o valoare de zeci de milioane de lei, fiecare, nu s-a gândit că se impune angajarea unei firme specializate care să efectueze monitorizarea lucrărilor. Mulți se vor grăbi să spună că angajarea unei firme ar fi însemnat alocarea de fonduri suplimentare. Corect! Așa este. Dar poate că, la această oră, municipalitatea nu ar fi ajuns în situația să suporte fondurile din bugetul local pentru lucrările nefinalizate la timp. Iar în acest caz vorbim de peste 78 de milioane de lei. În plus și managerii de proiect au fost plătiți suplimentar. Practic angajații încasau pe lângă salariul de funcționar public sau pentru funcția de conducere pe care au deținut-o o indemnizație suplimentară pentru verificarea proiectelor pe teren. Cum au fost verificate proiectele și cum au fost semnate procesele verbale de recepție la unele lucrări sunt lucruri care s-au văzut anterior. Un audit extern care va fi comandat de municipalitate va lămuri cu siguranță și aceste aspecte.
Cert este că mulți dintre așa-zișii „manageri de proiect” erau și angajați pe Cabinetul primarului, iar în momentul în care a încetat mandatul fostului viceprimar cu atribuții de primar, Cristian Ganea, a încetat și contractul acestora.
Iată schimbările care au avut loc în cazul managerilor proiectelor derulate cu fonduri de la Uniunea Europeană, dar și de la bugetul local.
Titlul proiectului | UIP |
Realizarea Parcului Municipal Ploieşti Vest, inclusiv a căilor de acces şi a reţelei edilitare specifice – Centrul de excelenţă în afaceri pentru tineri întreprinzători | Fost Manager proiect: Anca Agapie Actual Manager proiect –Mihaela Oprea Madalina Craciun – Responsabil tehnic Mihai Mihaila – Responsabil financiar Georgiana Popa – Responsabil juridic Carmen Patricia Radu -Responsabil achizitii publice |
Accesibilitate şi fluidizare trafic către zona industrială Ploieşti Vest şi platforma industrială Brazi | Fost Manager proiect: Alexandru Preda, Anca Agapie Actual Manager proiect – Alina Farcas Reut Madalina – asistent manager Carbureanu Claudia- responsabil achizitii Marcu Oana- responsabil financiar Doina Bana- responsabil tehnic Catalin Dobrescu – responsabil juridic |
Modernizarea/extinderea functionala a Hipodromului din Ploieşti | Nicolescu Irina – manager proiect Staicu Alexandra Ligia -asistent manager Farcaș Răzvan Virgil -responsabil tehnic Marcu Oana Ramona -responsabil financiar Cărbureanu Claudia -responsabil achizitii publice Androne Adrian Eduard -responsabil juridic |
Inlocuire tamplarie la Colegiul National ILCaragiale | Madalina Craciun – Manager proiect Diana Loghin – Asistent manager Mihai Mihaila – Responsabil financiar Dorina Constantin – Responsabil tehnic Ana Maria Sabadac – Responsabil achizitii publice Simona Albu – Responsabil juridic |
Realizarea unui cămin de bătrâni prin schimbarea destinaţiei cazărmii din strada Cosminelor nr. 11 A, Ploieşti | Fost Manager proiect: Anca Agapie Actual Manager proiect – Diana Loghin Stochita Mariana – responsabil tehnic Ana Maria Sabadac – Responsabil achizitii publice Elena Toma – responsabil financiar Catalin Dobrescu – responsabil juridic |
REABILITARE TERMICA BLOCURI ÎN MUNICIPIUL PLOIEŞTI -Bloc 9B1,B2 Strada Banesti nr 3, Bloc 9C Strada Banesti nr 1, Bloc 9D1,D2 Bulevardul Republicii nr 181, Bloc 9E Strada Sinaii nr2”, COD SMIS : 56124 | Mihaela Oprea – Manager proiect Alexandra Staicu – Asistent manager proiect Anamaria Tanase – Responsabil achiziții Razvan Farcas – Responsabil tehnic Laura Nicodim – Responsabil economic Simona Albu – Responsabil juridic |