Primăria municipiului Ploiești – în calitate de beneficiar al finanțărilor europene – ar putea fi nevoită să dea înapoi zeci de milioane de lei primiți de la bugetul de stat și din Fondul European de Dezvoltare Europeană (FEDR).
Săptămâna trecută, directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia s-a arătat îngrijorat, într-un interviu acordat postului local Prahova TV, în legătură cu finalizarea la 30 iunie a unor proiecte pe care municipalitatea ploieșteană le are în derulare, după încheierea unor contracte de finanțare europeană.
Astfel, din bugetul și așa sărac, Primăria Ploiești ar putea ajunge în situația de a da înapoi zeci de milioane de lei rambursați – în mare parte – de la FEDR și – parțial – de la bugetul de stat. Dacă previziunile negre se vor adeveri, municipalitatea ar ajunge într-un nou impas, după acela de la sfârșitul anului trecut, când pentru 11 proiecte finanțate european a fost nevoie să se suporte cheltuielile exclusiv de la bugetul local, până la finalizarea obiectivelor. Așa cum era de așteptat, pasajul de lângă Gara de Vest, care a avut parte de întârzieri majore, este unul dintre șantierele care ar putea să rămână în picioare și după jumătatea acestui an. Nu numai la Ploiești este această problemă, ci și la Băicoi, acolo unde autoritatea locală ar putea să fie obligată să dea înapoi banii primiți pentru centrul de recuperare de la Liliești.
La Ploiești, potrivit directorului Agenției pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, Liviu Mușat (foto), există în prezent trei proiecte “cu o temperatură mai mare, aproape de fierbere”. Este vorba despre pasajul de la Gara de Vest, tronsonul doi din reabilitarea căii de rulare a tramvaiului 102 și hipodromul, în acest ultim caz fiind vorba despre încadrare în graficul de lucrări.
Hipodromul figurează la un nivel al stadiului fizic al lucrărilor la 82%, iar pentru acesta ar putea fi încheiat un nou act adițional pentru extinderea termenului de finalizare, dar nu mai târziu de 30 iunie. În acest caz, este vorba despre întârzierile la graficul de lucrări, nefiind alte tipuri de probleme în realizarea acestui obiectiv-emblemă din municipiul Ploiești.
“Pentru etapa a doua la linia de tramvai 102 avem un stadiu de execuție de 50%, în prezent. Până acum, pentru acest proiect s-au plătit circa 18 milioane de lei, ceea ce înseamnă că, din păcate, municipalitatea va trebui să dea acești bani înapoi în cazul în care nu vor fi încheiate lucrările la sfârșitul lunii iunie”, a afirmat directorul ADR Sud Muntenia, Liviu Mușat.
Cea mai mare problemă rămâne, așa cum era de așteptat, realizarea pasajului de lângă Gara de Vest. “Ajungem la pasajul Vest, către platforma Brazi, unde proiectul este realizat în prezent circa 50%, însă aici există câteva neînțelegeri între proiectantul inițial și proiectantul actual, vizavi de o soluție adoptată de actualul proiectant, neînțelegeri care sperăm ca în perioada următoare să fie rezolvate. Astfel, este necesară confirmarea proiectantului inițial că varianta pusă în operă de proiectantul actual prezintă același grad de siguranță ca proiectul tehnic inițial. Știm că se fac eforturi, știm că există un dialog susținut între municipalitate și cei doi proiectanți, chiar și cu Autoritatea de Management. Sperăm ca în săptămânile următoare să se găsească soluții pentru a se ajunge cât mai aproape de 100% grad de realizare pentru acest proiect, pentru care s-au cerut și s-au dat peste nouă milioane de lei”, afirmă Liviu Mușat.
Citește integral pe ziarulprahova.ro