Biletele TCE se vor scumpi la Ploiești, în 2025. Cel puțin așa prevede un proiect de hotărâre de Consiliu Local postat pe site-ul Primăriei Ploiești, la secțiunea transparență decizională. Proiectul de hotărâre prevede, însă, diminuarea tarifelor la abonamente cu 10%, având în vedere discuțiile purtate cu reprezentanții Primăriei Ploiești.
Dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat în Consiliul Local, biletul de călătorie, în 2025, la Ploiești, va costa 3,5 lei față de 2,5 lei cât este în prezent.
Vestea bună este că proiectul de hotărâre prevede diminuarea prețului la abonamente și introducerea inclusiv a trei tipuri de noi de abonamente.
Tarifele propuse la bilete și la abonamente
- Biletul TCE – 3,5 lei față de 2,5 lei
- Bilet suprataxă – 35 lei
- Bilet prin SMS – 3,5 lei+ comision aferent serviciului de plată prin SMS suportat de călător
- Abonament nenominal toate liniile o zi – 10 lei
- Abonament 7 zile o linie – 30 lei
- Abonament 7 zile – două linii – 35 de lei
- Abonament 7 zile toate liniile – 40 lei
- Abonament o linie – 80 de lei
- Abonament două linii – 100 de lei
- Abonament toate liniile – 110 lei
- Abonament lunar nenominal agenți economici toate liniile – 194 lei
Tipuri noi de abonamente propuse
- Abonament pe toate liniile, valabil trei luni – 300 de lei
- Abonament pe toate liniile, valabil pe 6 luni – 550 lei
- Abonament valabil pe 12 luni – 1000 lei
Directorul TCE Ploiești, despre propunerea de scumpire a biletelor: „Ultima scumpire a biletelor a avut loc în 2018, iar a abonamentelor în 2017”
„Ultima scumpire a biletelor a avut loc în 2018, iar a abonamentelor în 2017. S-a propus indexarea cu rata inflatiei cumulată din 2018 până în prezent pentru bilete, pentru abonamentul nenominal pentru o zi pe toate traseele, precum și pentru biletul de suprataxă, iar pentru abonamente se propune o reducere cu 10%, reducere convenită cu conducerea Primăriei Ploiesti.
Scopul acestei reduceri este de crestere a atractivitatii din partea publicului călător pentru aceste produse și încercarea de creștere a vânzărilor respectiv a veniturilor.
Totodată, au fost propuse și noi trei tipuri de abonamente, abonamentul valabil pe toate traseele pe trei luni, abonamentul valabil pe toate traseele pe 6 luni și abonamentul pe 12 luni.
Proiectul se află în transparenta publică timp de 30 de zile, urmând ca după expirarea celor 30 de zile să fie supus aprobării Consiliului Local”, a precizat Nicolae Alexandri, directorul TCE Ploiești.
Tarife mai mici față de indexarea cu rata inflație
Potrivit referatului de aprobare, conform Institutului Național de Statistică, în perioada octombrie 2018 – noiembrie 2024, indicele prețurilor de consum a crescut de 146,12%.
Dacă s-ar fi aplicat această creștere a indicelui prețului de consum biletul pentru o călătorie ar fi trebuit să fie de 3,653 lei, iar biletul de suprataxă de 36,53 lei.
În cazul abonamentelor, ultima propunere de stabilire a tarifelor a avut loc în iulie 2017, iar de atunci indicele prețului de consum a crescut cu 150,85%.
În cazul în care s-ar fi propus creșterea tarifelor la abonamente cu indicele prețului de consum un abonament pe toate liniile, tariful ar fi trebuit să fie de 184,04 lei, iar prețul unui abonament lunar pe două linii ar fi trebuit să fie de 165,94 lei, în timp ce abonamentul lunar nenominal la agenții economici ar fi trebuit să fie de 292,65 lei.
Cum ți se pare subiectul?
Pentru o calatorie cu mijloacele de transport in comun din Ploiesti, murdare, fara caldura, fara aer conditionat, in care ploua, cu un pret per bilet de 3.5 lei……..foarte atractiv. Felictari TCE. Se putea mai scump da va ganditi probabil la ploiesteni.
Buna decizia.Unde se afla in consultare publica acesta propunere?Cum va ganditi sa justificati pretul cand o calatorie in Bucuresti are un cost de 3 lei cu o valabilitate de 90 minute?
Mizerabila decizia de a scumpi biletele!!!ce ofera in schimb TCE??? sa le fie rusine!!! Nu mai au de unde sa isi ia prime???
Nu cumva intervine o subventie la Bucuresti? Nu stiu, intreb, dar presupun ca dv. cunoasteti ca nu exista. Corect?
Este harnic noul primar, hai sa scumpim tot, daca sunt înghețate salariile si pensiile de ce nu îngheață si preturile. SA VA FIE RUSINE SI VOUA SI CELOR CARE SE LUPTA PE CIOLAN IN FRUNTEA TARII.
Ne interesează în primul rand de când nu s-au mai făcut îmbunătățiri privind transportul în comun și nu de când nu s-au mai făcut majorări ale tarifelor! Cel mai infect transport ,cu tramvaie blocate pe linie câte 30minute,cu autobuze vechi.
Preocuparea principală a celor de la TCE Ploiești trebuie să fie îmbunătățirea condițiilor de transport prin igienizarea și repararea mijloacelor de transport care sunt murdare, scaune cu tapițeria lipsă sau ruptă și carpită în bătaie de joc, uși care nu se închid etanș astfel încât vântul bate prin tot interiorul(mai ales când sunt puțini calatori)etc și apoi mărirea tarifelor mai ales că mie nu mi s-a indexat venitul cu inflația. Normal mi se pare întâi să se vadă o preocupare de îmbunătățire a calității serviciilor ceea ce apoi ar justifica să se mărească prețul biletelor. 🤔
Ar trebui sa puneti taxa in autobuz. Cine nu are bani sa nu urce !
Scumpirea abonamentului nenominal pentru o zi la 10 lei de la 6 lei este extrem de mare, devine total neatractivă, depășește limita bunului simt și nu are nicio rațiune … rata inflației etc …
Da sa mărească prețul atunci când pe traseul 40vor fi mașini cf cu civilizația,nu mașini unde daca ai o problema medicala nu te poți urca in mașină.Oare e corect ce fac ei în consiliu?Au coborât din birou sa circule cu mașinile de pe traseul 40!
In primul rand ,ar trebui sa va ganditi sa inbunatatiti,si daca este cazul si la scumpiri .Ati luat cu nerusinare abonamentele la cei care au depasit cu cativa leuti .Nu se putea lasa pana se expira acel abonament ?
Numai cu minciunele umblati ..
Plata unui bilet care este valabil exclusiv intr-un anume mijloc de transport descurajeaza folosirea transportului in comun. Intrucat traseele sunt prost gandite – schimbi 2 tramvaie de ex, daca de pe distanta Hale-nord vrei sa ajungi in vest. Merita asta 7 lei ? Nimeni de la Ratph nu se pune in locul calatorului ?
Ar trebui gandita plata in functie de timp sau pe zone (centru, periferie). O calatorie de o ora intr-un mijloc de transport ma incurajeaza sa iau autobuzul 2 statii, sa imi fac treaba si sa ma intorc pe acelasi traseu 2 statii. Banii se pierd pt ca intr-un autobuz plin, daca sunt 2-3 pers care platesc bilet. Sunt multi care calatoresc gratis.
Prea mică majorarea.Yrebuia scumpit dublu un bilet de călătorie TCE,iar biletul de suprataxă trebuia să-l fac 300 lei,nu 35 lei.Amenzile pentru cei care utilizăm transportul public fără legitimații de călătorie valabile şi care refuzăm suprataxa trebuiau majorate între 3000 şi 10000 lei.
față de lipsa tapițeriei și scaune murdare, a luat cineva atitudine față de cetățeni care vin cu sacoșele, trăista murdară din stație și o așează pe scaun canapea, copii care murdăresc cu marker scaune , etc.
Nu am văzut nimic, dar pretenții avem!
Se mai dau anul viitor abonamente gratuite pensionarilor?
in loc sa mareasca amenda sa nu mai circule toti fara bilete (ca de fapt de acolo pierde TCE), mareste biletu sa incurajeze si mai multi sa nu ia bilet. bv. ati gasit solutia. in bucuresti de abia circula cativa fara bilet de frica, in conditiile in care biletul era 3.5 lei si amenda ajungea in jur de 90 de lei