Reprezentanții asociației TransPloiești au avut vineri, 22 noiembrie, o întâlnire cu city managerul municipiului, Sorin Dumitrașcu, la care a fost discutat Masterplanul TransPloiești, un proiect ambițios care își propune să redefinească transportul public din oraș.
Potrivit inițiatorilor proiectului, masterplanul pentru transportul public din Ploiești include:
- Reorganizarea traseelor pentru eficiență maximă.
- Transport public metropolitan: conectarea Ploieștiului cu localitățile învecinate.
- Autogări și stații de transbordare pentru integrarea tuturor tipurilor de transport.
- Digitalizarea transportului public: carduri de călătorie și afișaje electronice moderne.
- Achiziția de vehicule noi: tramvaie, autobuze, troleibuze și vehicule de intervenție.
- Dezvoltarea transportului electric pentru sustenabilitate.
- Înființarea unui muzeu al transportului public, un beneficiu cultural pentru Ploiești.
- Înierbarea căii de rulare a tramvaielor, pentru un oraș mai verde și mai plăcut.
- Modernizarea autobazei și depourilor, pentru întreținerea flotei moderne.
- Parteneriatul TCE x TransPloiești, o colaborare inovatoare pentru viitor.
În urma discuțiilor, reprezentanții TransPloiești au revenit cu o serie de precizări.
„TransPloiești a prezentat propuneri interesante pentru traseele 5 și 104, cu scopul de a îmbunătăți mobilitatea și eficiența transportului public pentru ploieșteni:
- Traseul 105: Extindere între Mihai Bravu și Gara de Sud – Deviere între Hale și Mihai Bravu, pe Bulevardul Republicii
- Traseul 104: Extindere de la Armoniei la Hale Catedrala, pe Bulevardul Republicii
- Posibilă transformare într-o linie de troleibuz, prietenoasă cu mediul
În ansamblu, devierea pe Bd. Republicii și extinderea traseului 5 spre Gara de Sud ar crea mai multe opțiuni de transport pentru locuitorii din cartierele Teleajen și Mihai Bravu.
Aceste schimbări vor face transportul public mai eficient și mai ecologic, devenind o alternativă atractivă pentru deplasările zilnice”, au precizat reprezentanții TransPloiești într-o postare pe pagina oficială de Facebook.
Cum ți se pare subiectul?
Dupa 401, inca o veste foarte buna pentru zona Mihai Bravu. E imposibil sa nu leg toate astea cu schimbarea primarului dar e clara si colaborarea buna cu compania de transport.
Oare nu se aglomerează bulevardul dacă aducem toate traseele pe Republicii?
Hai sa le găsim niște puncte comune, unde călătorii sa poată schimba traseul, apoi sa se meargă pe alte străzi!
O părere!
traseul 32 sa aiba statie si in centru – magazin ploiesti
traseul 22 sa circule mai des si la sfarsit de saptamana
traseul 44 si traseul 202 sa nu mai plece unul dupa altul cat timp merg jumatate de drum pe acelasi traseu, macar 5 minute intre ele.
traseul 402 sa aiba si statie in centru , e de neinteles cum ajunge direct in statie la PISICA ALBA dupa ce pleaca de la AFI.