Dacă vă întrebați cum este posibil ca într-un oraș cu posibilități economice mult mai mici decât ale Ploieștiului să se producă astfel de schimbări importante pentru comunitate, răspunsul este simplu: edilii își fac treaba, depun proiecte, accesează fonduri europene, iar rezultatele se văd.
Oradea a reușit să devină cel mai dinamic oraș la capitolul dezvoltare a infrastructurii rutiere, Primaria deschizând traficului 7 pasaje rutiere.
Conform siteului oficial al Primăriei Oradea, în ultima zi a anului 2023, pasajele din Centrul Civic s-au deschis circulației.
„Aceste pasaje sunt ca un cadou pe care orădenii, prin răbdarea de care au dat dovadă.
Ce înseamnă aceste pasaje? Înseamnă că parcurgerea orașului dintr-un capăt în altul va fi mult mai rapidă, va fi mult mai scurtă, nu va mai fi poluare în această zonă – gândiți-vă când erau cozi de mașini care stăteau la turbogirație, la trecerea de pietoni de la Poliția Rutieră, plus timpul petrecut în trafic care va fi redus, timp care este atât de important pentru fiecare dintre noi”, a precizat Florin Birta, primarul municipiului Oradea.
„Aceste lucrări aveau ca termen de finalizare luna august 2024. Prin grija constructorilor care s-au mobilizat exemplar și a tuturor colegilor mei din cadrul Primăriei Oradea, am avut posibilitatea ca pe 31.12.2023, de la ora 12:00, să deschidem circulația prin aceste pasaje.
Două au fost motivele care ne-au forțat să facem acest lucru. În primul rând pentru a reduce ambuteiajele din oraș, pentru că situația de aici a creat, cu siguranță, alte ambuteiaje în trafic, în alte zone. În al doilea rând, tot ce am finalizat până la sfârșitul acestui an se decontează din fonduri europene ca parte eligibilă. Și atunci, chiar dacă mai sunt lucrări care trebuie realizate, acestea vor fi derulate în primăvară, fiind cheltuite din partea neeligibilă a acestor proiecte care, oricum, era contribuția municipiului Oradea.”, a mai adăugat primarul orădean.
Rețeaua de pasaje rutiere face parte din obiectivul de investiții de infrastructură „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I și Etapa II”, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, finanțarea nerambursabilă fiind de 98% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Privind la ce se întâmplă în Oradea, nu poți face abstracție de ceea ce nu se întâmplă în Ploiești
Aparent ”banalele” pasaje pietonale din Bariera București spre exemplu. Vorbim despre o zonă în care s-au produs zeci de accidente în ultimii ani, unele soldate cu pietoni decedați. Pentru Primăria Ploiești nu sunt importante pasajele, așa că nici măcar un pasaj nu s-a putut reabilita pentru a putea fi folosit de pietoni. Are sens să mai vorbim despre pasaje rutiere ca în Oradea?
Citește și De ce stau închise de 20 de ani pasajele subterane din Bariera București? Cum explică Primăria Ploiești neînceperea lucrărilor
Mergem spre Bulevardul Independenței din Ploiești. Deși nu părea să fie una dintre arterele cu probleme, era ”nevoie” să se cheltuiască o sumă considerabilă conform contractului de finanțare nr. 6429/31.03.2023, încheiat de Municipiul Ploiești cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Valoarea contractului este de 16.572.079,50 lei, fără TVA. Citește detalii AICI
Termenul de execuție era de trei luni, asta însemnând că finalizarea lucrărilor ar fi trebuit să fie la jumătatea lunii decembrie. Suntem în ianuarie 2024, pe Bulevardul Independenței se circulă, deși ultimul strat de asfalt (cel de uzură) nu a fost turnat, gurile de canal fiind peste nivelul startului existent și reprezentând obstacole pentru șoferi și generând probleme pentru articulațiile mașinilor.
Nu ar fi permis vremea să fie finalizate lucrările… Adevăru-i că am avut o iarnă grea. Abia dacă ne-am văzut de nămeți. Bine, facem abstracție că de Crăciun puteai sta în tricou pe afară. O lună decembrie generoasă, fără precipitații și ger, numai bună de finalizat lucrările, așa cum orădenii au făcut.
În acest context, nu ai cum să nu te minunezi cum de alte primării finalizează lucrări mult mai grele, mai complexe, dându-le în folosință cu jumătate de an mai devreme decât era prevăzut în contract.
Principalele motive de bucurie ale Primăriei Ploiești în 2023 au rămas luminițele puse în oraș de Sărbători și, mai ales, faptul că bugetul orașului a mai fost împovărat cu încă un credit, pentru a se asigura furnizarea agentului termic pentru cei racordați la sistemul public de termoficare și alimentare cu apă caldă.
Nu reprezintă motive de bucurie pierderea finanțărilor de zeci de milioane de euro din proiecte depuse de fosta administrație, însă acestea nu merită postări, cum nici prezentarea situației reale a datoriilor curente nu reprezintă o prioritate.
La Oradea se poate… galerie foto
Haideti domnule Vasilescu ca și la Ploiești se inaugureaza zilnic cateva ceva:
într-o zi incompetența administratiei publice iar a doua zi indolenta politica a primarului si a consiliului local.
La cat de prosti/uituci suntem tot actuala conducere o sa fie realeasa.
Ploiesteanul uita repede si pricepe greu.