Cele două pasaje subterane din Bariera București au fost închise în urmă cu aproape 20 de ani. Cei care au sperat în ultimele două decenii că acestea vor deveni funcționale și-au pierdut speranța. Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat în 2019, în administrația Dobre, însă nici până acum nu au fost reabilitate pasajele.
Construite înainte de 1990, pentru fluidizarea traficului, cele două pasaje subterane din Bariera București au fost închise în urmă cu aproape 20 de ani.
La acea dată, decizia de închidere a fost luată ca urmare a faptului că pasajele erau un adevărat focar de infecție.
Gunoaiele și infiltrațiile s-au dovedit a fi problemele principale. În plus, tot atunci, s-a vorbit de necesitatea executării unor expertize pentru a se stabili cu exactitate dacă structura de rezistență a fost sau nu afectată de infiltrații.
În 2019, în administrația Dobre, a fost identificată sursa de finanțare pentru reabilitarea și modernizarea pasajelor subterane. Lucrările au fost incluse pe lista de investiții din creditul Exim Bank.
Câteva luni mai târziu, tot în 2019, reprezentanții Primăriei Ploiești anunțau că vor demara lucrările de reabilitare, fiind semnat contractul de lucrări. Valoarea investiției se cifra la peste 7 milioane de lei, din cauza degradărilor. Finalizarea pasajelor era programată în 2020, lucru care însă nu a mai avut loc.
Un an mai târziu, municipalitatea ploieșteană a depus o cerere de finanțare pentru reabilitarea pasajelor prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
Problema este că nici la această dată lucrările la cele două pasaje pietonale din Bariera București nu au demarat.
Citește și: Ce se întâmplă cu pasajele pietonale subterane din Bariera București și cu parcarea de la Halele Centrale. Explicațiile primarului Volosevici
Dat fiind sesizările cetățenilor din zonă, dar și necesitatea fluidizării traficului pe Bulevardul Bariera București, Observatorulph.ro a solicitat un punct de vedere Primăriei Ploiești pe tema derulării lucrărilor la cele două pasaje.
În adresa transmisă la redacție, Primăria Ploiești confirmă faptul că în septembrie 2019 a fost încheiat contractul de lucrări, durata de execuție fiind stabilită la acea dată de 10 luni, respectiv patru luni pentru proiectare și alte șase luni pentru execuție. La patru ani distanță de la semnarea contractului, Primăria Ploiești anunță că au fost elaborate documentațiile și obținute avizele necesare.
„Până la data prezentei a fost elaborată documentația tehnică, au fost obținute avizele solicitate prin certificatul de urbanism și s-a emis autorizația de construire.
Obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare Pasaje pietonale subterane Bulevardul București 1 și Bulevardul Barierei București 2” a fost aprobat spre finanțare și inclus în lista obiectivelor de investiții aferente Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, se arată în răspunsul transmis la redacție de către Primăria Ploiești.
Dar, atenție, municipalitatea susține că mai sunt de parcurs mai mulți pași, inclusiv aprobarea unei hotărâri de Consiliu Local pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general actualizat.
„După semnarea contractului de finanțare și alocarea sumelor reprezentând categoriile de cheltuieli finanțate de la bugetul local, prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Ploiești, se poate emite ordinul de începere al lucrărilor ce fac obiectul contractului de lucrări nr. 17.501/12.09.2019”, a precizat Primăria Ploiești.
e clar ca nu vor muschii dlui primar si a partidului care-l sustine ( Pe se de ) pentru ca s-a pronuntat anterior in acest sens. pentru asta viteza de derulare a proiectului a ajuns la viteza de melc puturos. nu fac politica dar sigur la votul de la nul partidul care-l sustine va fi penalizat fara mila. noi Ploiestenii ne-am saturat de deciziile politice care ne afecteaza zilnic viata de am ajuns sa ne fie rusine sa spunem ca suntem din Ploiesti.