Șomajul tehnic pentru bugetari, greu de pus în practică în mediul rural. Activitatea unor primării din Prahova ar putea fi blocată

Dacă la nivelul unor municipii, schema de personal este supraaglomerată, în cazul primăriilor din mediul rural, implementarea unei viitoare măsuri de trimitere în șomaj tehnic a funcționarilor publici, ar putea conduce la blocarea activității administrației locale. În cele mai multe cazuri, numărul funcționarilor publici este insuficient.

În plină pandemie de coronavirus una dintre măsurile propuse pentru reducerea cheltuielilor care apasă pe bugetele locale ar putea fi trimiterea în șomaj a unor funcționari publici.

Dacă la nivelul municipiilor și orașelor mari o astfel de măsură nu ar afecta activitatea primăriilor, având în vedere organigramele stufoase, în mediul rural, situația stă cu totul altfel.

Citește și: Stare de urgență. Criza Covid-19 la Primăria Ploiești, efect de bumerang în bugetul local

Trimiterea în șomaj ar putea să conducă inclusiv la blocarea activității unor administrații locale.

Din lipsă de specialiști, multe dintre primăriile din Prahova, au un număr redus de angajați.

Un om, pentru trei posturi

La Colceag, de exemplu, o persoană asigură trei domenii de activitate: este ofițer de stare civilă, se ocupă de achiziții publice și răspunde și de activitatea de urbanism.

„Primăria are 18 persoane angajate, dar este omul și postul. Avem însă și situații în care o persoană asigură 30 % din funcționalitatea a trei posturi. Este și ofițer de stare civilă, răspunde și de achiziții publice, dar și de activitatea de urbanism”, susține Marin Enache, primarul comunei Colceag, care spune că, în caz de ordonanță pentru șomajul tehnic, administrația locală trebuie să găsească soluții de punere în aplicare.

10 angajați la 1.000 de locuitori

La Salcia, o altă localitate din Prahova, care numără numai aproximativ 1.000 de locuitori, sunt 10 angajați și trei polițiști locali.

„Avem un om pentru fiecare post. Dacă pleacă în șomaj tehnic, postul rămâne descoperit”, spune Dan Boștină primarul comunei Salcia.

Situația se regăsește și în alte comune cu un număr mai mare de locuitori. La Valea Călugărească nu s-au putut face suficiente angajări pentru că nu au existat specialiști dornici să lucreze în administrație.

„Avem un singur om la Achiziții și un singur om la Urbanism. În caz de șomaj tehnic, timp de două săptămâni nu ar putea nimeni altcineva să se ocupe de aceste domenii, pentru că activitatea nu ar putea fi certificată de funcționarul public. Dar, bineînțeles, în cazul în care se aprobă un astfel de act normativ, vom căuta soluții pentru punerea în practică a unei astfel de măsuri”, a precizat Vasilică Neacșu, primarul comunei Valea Călugărească.

Săptămâna trecută, premierul României, Ludovic Orban, a anunțat că este luat în calcul un mecanism prin care jumătate dintre angajați să asigure funcționalitatea, iar restul să fie în șomaj tehnic.

„Jumătate din angajați lucrează 15 zile, restul de 15 zile urmând să fie într-o formă de șomaj tehnic – plătiți la fel cum sunt plătiți cei din șomaj tehnic, cu 75% – restul de 15 zile vin la muncă ceilalți, care au stat în șomaj tehnic perioada respectivă” a declarat Orban, citat de hotnews.

foto cu caracter ilustrativ

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău