Taxa specială de salubritate a fost aprobată, în luna octombrie 2019, de Consiliul Local Ploiești și se aplică persoanelor care nu au contract de salubritate sau figurează în baza de date a evidenței populației cu un număr mai mare de persoane față de cel declarat.
Aglomerație în aceste zile la sediul SPFL Ploiești de pe strada Basarabilor nr. 1, unde două ghișee sunt destinate special pentru acordarea de lămuriri ploieștenilor care au primit înștiințări de la Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești cu privire la taxei speciale de salubritate Vezi AICI hotărârea de Consiliu Local).
„Eu nu înțeleg de ce aceste plicuri sunt trimise pe banii Primăriei, ca să nu mai vorbesc de resursa umană alocată acestei operațiuni când ar trebui să fie treaba Rosal”, ne-a scris la redacție un cititor al Observatorulph.ro, precizând că la sediul SPFL de pe strada Basarabilor s-a format aglomerație.
Taxa de salubritate a fost aprobată la Ploiești anul trecut, în luna octombrie, când prin hotărâre de Consiliu Local, s-a stabilit ca persoanele fizice care nu au încheiat contract de salubritate sau figurează în baza de date cu un număr mic de persoane față de cele existente real la domiciliu să plătească 12 lei/ lună față de 9 lei/lună, cât este tariful de salubritate stabilit la Ploiești. Ulterior, tot prin hotărâre de Consiliu Local, s-a stabilit ca persoanele care nu colectează selectiv deșeurile să plătească 13,5 lei/lună.
„RASP Ploiești a trimis 14.000 de înștiințări persoanelor fizice cu privire la taxa de salubritate și urmează să mai trimită înștiințări la agenții economici și la asociațiile de proprietari”, a precizat Vasile Ionescu, directorul adjunct al RASP Ploiești.
Special pentru a acorda lămuriri cu privire la taxa de salubritate, Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești a pus la dispoziție două ghișee la sediul de pe strada Basarabilor nr. 1, unde s-au prezentat zilnic sute de persoane.
„Separat de ghișeele unde se plătesc taxele și impozitele locale la sediul de pe strada Basarabilor, la două ghișee sunt oferite lămuriri cu privire la taxa de salubritate care se aplică persoanelor care nu au încheiat contract cu operatorul de salubritate sau care figurează cu un număr diferit de persoane în contractul de salubritate față de baza de date a RASP Ploiești. Într-adevăr a existat aglomerație la cele două ghișee având în vedere numărul mare de persoane care au primit înștiințări de la RASP. Pe lângă lămuririle furnizate de cei doi inspectori, ploieștenii care se prezintă la ghișee fie vor da o declarație pe proprie răspundere cu privire la situația reală, fie dacă între timp numărul de persoane s-a mărit sunt direcționate către operatorul de salubritate pentru încheierea unui act adițional la contractul de salubritate”, a precizat Simona Dolniceanu, directorul SPFL Ploiești.
Foto cu caracter ilustrativ