Mai multe lucrări realizate cu fonduri europene la Ploiești au ajuns să facă obiectul unor anchete cu privire la modul de cheltuire a banilor. Ultimul control al Departamentul pentru Lupta Antifraudă (DLAF), finalizat în 2019, s-a lăsat cu obligații pentru Primăria Ploiești, care trebuie să returneze la bugetul de stat aproape 2,4 milioane de lei.
Dacă la sfârșitul anului 2019 la Primăria Ploiești a fost vâlvă pe tema documentelor solicitate de DNA, noul an debutează pentru municipalitate cu aceleași probleme, de data aceasta de ordin financiar.
Citește și: DNA a cerut un ”munte” de documente Primăriei Ploiești. Ce investiții sunt vizate de anchetă
Primăria Ploiești trebuie să vireze la bugetul de stat, într-un termen destul de scurt, de numai șase luni, 2.398.800 lei, sumă care reprezintă creanță către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice – Direcția Generală Programul Operațional Regional – Serviciul Constatare Nereguli și Antifraudă – cu privire la unul dintre proiectele derulate cu fonduri europene.
Aceasta nu ar fi singura problemă. Suspiciuni de fraudă au existat de-a lungul timpului la mai multe proiecte derulate cu fonduri europene.
Citește și: Suspiciuni de fraudă la Pasajul Vest din Ploiești. Pe fir au intrat Antifrauda și DNA
Raportul Departamentului pentru Lupta Antifraudă a fost transmis, în 2019, și către DNA Ploiești, care a solicitat, la finele anului trecut, o serie de documente cu privire la investițiile derulate cu fonduri europene de către Primăria Ploiești.