fbpx

gunoi--ploiesti-taxa-salubritate_2a503.jpg

Problema legată de gunoaiele din Ploiești readuce în atenția autorităților taxa specială de salubritate pentru ploieștenii care nu au contract pentru ridicarea deșeurilor menajere. Subiectul nu este nou, având în vedere că taxa specială de salubritate a fost aprobată de Consiliului Local încă din 2015. Ulterior, hotărârea a fost modificată în 2017, însă, deși au trecut aproape doi ani de atunci, momentan nu s-a încasat niciun ban.

De luni bune, Ploieștiul este sufocat de gunoaie, iar motivele invocate sunt din ce în ce mai diverse. Ultima măsură care ar urma să fie luată, potrivit Regiei Autonome de Servicii Publice Prahova, ar fi inițierea unui proiect de hotărâre, „prin care se va modifica HCL 237/28.07.2017 privind instituirea taxei speciale de salubrizare, pentru utilizatorii casnici (persoane fizice) și utilizatori noncasnici (persoane juridice), care nu au încheiat contract de salubrizare și beneficiază de aceste servicii”. Asta în speranța că persoanele care nu au contract pentru ridicarea gunoiului, după plata taxei speciale, nu vor mai abandona deșeurile în alte locuri față de cele amenajate.

Problema legată de cei care nu au contract cu operatorul pentru ridicarea gunoiului este mai veche. Primul proiect de hotărâre cu privire la aprobarea unei taxe de salubritate speciale pentru persoanele fizice și juridice care nu au contract cu operatorul de salubritate a fost aprobat în 2015.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Doi ani mai târziu, în 2017, aleșii ploieșteni au aprobat modificarea hotărârii, proiectul având două componente. Pe de o parte a fost vorba despre majorarea taxei de salubritate, iar pe de altă parte despre stabilirea unei proceduri de lucru pentru încasarea acestei taxe.

Surpriza vine însă de abia acum. Taxa de salubritate specială nu a fost încasată niciodată de la cei care nu au contract de salubritate, deși au trecut patru ani de la intrarea în vigoare a primului proiect și aproape doi ani de la aprobarea procedurii de lucru.

Conform hotărârii, reprezentanții RASP și operatorul de salubritate ar fi trebuit să țină evidența tuturor persoanelor cu sau fără contract de prestări servicii de salubritate. În baza acestor informații, RASP Ploiești urma să solicite Serviciului Public Finanțe Locale informații cu privire la titularii imobilelor unde nu există contract. Pasul următor era ca RASP să pună la dispoziția Rosal datele primite de la SPFL, iar operatorul avea obligația de a notifica proprietarii imobilelor fără contract. Procedura stabilită în 2017 mai prevede că în cazul în care proprietarul nu se prezintă pentru încheierea contractului acesta urma să fie sancționat de Poliția Locală Ploiești. În fine, ultima etapă era ca RASP să transmită un dosar complet către SPFL pentru instituirea taxei de salubritate. (Vezi AICI Regulamentul de instituire a taxei de salubritate, aprobat în 2017). 

Una peste alta, procedura nu a fost încă pusă la punct, chiar dacă au trecut aproape doi ani de la aprobarea regulamentului și patru de la stabilirea, pentru prima dată a taxei.

Contactată telefonic, Simona Dolniceanu Vișean, directorul SPFL Ploiești, a precizat că „Taxa specială de salubritate nu a fost aplicată, pentru că până acum nu a ajuns la SPFL niciun dosar în baza căruia să se poată realiza impunea din oficiu a taxei”.

Asta în condițiile în care SPFL Ploiești a furnizat toate datele solicitate de către RASP, iar anul trecut punerea în practică a regulamentului părea doar o procedură destul de simplă.

Problema este că situația legată de deșeuri nu va putea fi rezolvată prin impunerea unei taxe speciale, care oricum nu poate fi mai mare față de tariful stabilit prin hotărârea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriat pentru Managementul Deșeurilor”.

Comunicatul RASP Ploiești

Astăzi, miercuri, 10.07.2019, la sediul Primăriei Municipiului Ploiești, s-a întrunit Comisia pentru analizare și identificare de solutii de îmbunătățire pentru toate serviciile de utilități publice, în municipiul Ploiești, având următoarea componență: domnul Raul Alexandru Petrescu, director RASP Ploiești, domnul Cristian Mihai Ganea - viceprimar municipiul Ploiești, domnul George Sorin Botez, președinte consiliul local Ploiești, alături de alți aleși locali, reprezentanți ai operatorului de salubritate, director Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor Ploiești , reprezentant direcția economică Ploiești, conducerea poliției locale Ploiești cât și juriști ai primariei municipiului Ploiești.
Deliberările Comisiei au ca scop îmbunătățirea măsurilor de salubrizare în municipiul Ploiești, de către operatorul de salubritate SC Rosal Grup SA.
Se va iniția un proiect de hotărâre, prin care se va modifica HCL 237/28.07.2017 privind instituirea taxei speciale de salubrizare, pentru utilizatorii casnici (persoane fizice) și utilizatori noncasnici (persoane juridice), care nu au încheiat contract de salubrizare și beneficiază de aceste servicii.
Pentru efectuarea acestor modificări se va stabili o procedură de lucru, de către RASP Ploiești, Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor Ploiești și Serviciul Public Finanţe Locale Ploiești, prin care se vor identifica adresele și numărul de persoane, care nu au încheiat contract cu operatorul de salubritate pentru ridicarea deșeurilor menajere.

Director RASP Ploiești
Raul Alexandru Petrescu

Informeaza-te inainte de a cumpara o casa

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook


sc_vasile1_83d7d.jpg
banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
harold.jpg