fbpx

autobuze-transport.jpg

Primarul municipiului Ploiești susține că, la această oră, există posibilitatea ca TCE să își extindă aria de operare pentru asigurarea transportului în localitățile limitrofe, prin înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitare.

Pentru realizarea unui astfel de proiect trebuie să fie parcurse anumite etape, însă contextul, susține primarul Adrian Dobre, este cu totul altul față de situația existentă în anii trecuți.

Citește și: TCE s-ar putea extinde în localitățile limitrofe Ploieștiului. Primele informații despre proiect

 „În momentul de față, totuși, lucrurile s-au cristalizat (n.r. la nivelul TCE) și parcursul este, să spunem, altul, și putem genera un astfel de proiect. A rămas ca să discut la nivel de ADR Sud Muntenia, deși acolo scrie foarte clar că dacă într-un ADI există un municipiu care a depus proiecte pe fonduri europene se poate constitui ADI-ul respectiv fără consecințe, fără a pierde proiectele, dar municipiul să fie principalul actor din ADI-ul respectiv”, a explicat Adrian Dobre, care a vorbit însă și de implicarea pe care trebuie să o aibă fiecare localitate care va face parte din viitoarea Asociere de Dezvoltare Intercomunitară pentru dotarea cu mijloace de transport specifice pentru o astfel de activitate. 

„Dacă se va constitui acest ADI și rămâne TCE ca societate care va funcționa sub tutela acestui ADI, ca și concesionar al serviciului, noi va trebui să vedem cum generăm fondurile necesare pentru a dota ADI-ul respectiv cu niște mijloace de transport pe care le putem folosi pentru așa ceva. Pe de altă parte trebuie să vedem și răspunsul comunelor din jur pentru că a intra în ADI nu însemnă numai de a beneficia de un serviciu, înseamnă și niște costuri, înseamnă și niște obligații, înseamnă și niște atribuții pe care localitățile respective le au, înseamnă și o participare la dotarea ADI-ului cu mijloace de transport, înseamnă acceptarea unor tarife, înseamnă acceptarea unor facilități către anumite categorii sociale... Nu mai vorbim de elevi, studenți, persoane cu dizabilități... (...) În momentul în care se intră într-un ADI, așa cum s-a făcut la nivel de municipiu, se va face un studiu, se face un calcul, costul pe kilometru în funcție de care se determină tarifului pentru bilete și abonamente. Marele avantaj este că acele bilete și abonamente pot fi folosite și în interiorul municipiului... Nu mai vei mai fi obligat să cobori la terminalul mutimodal și acolo să fi preluat de un alt mijloc de transport”, a explicat, marți, Adrian Dobre.

Funcționarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitare presupune însă și o serie de demersuri, de la realizarea unui studiu de oportunitate până la luarea unor decizii unitare la nivelul tuturor localităților care ar urma să facă parte din asociere.

Un astfel de proiect a fost abordat și la nivelul anului 2016, când s-a vorbit chiar de un parteneriat între Consiliul Județean, Consiliul Local Ploiești și autoritățile locale din zonele limitrofe municipiului.

Citește și: TCE Ploiești va introduce trasee în comunele limitrofe

La acea dată s-a vorbit chiar de realizarea unui statut al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru transportul periurban. 

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

negativ-media.jpg
Creator de conținut online
comunicare[@]negativmedia.ro