fbpx

gara-de-nord.jpg

Este cea mai cunoscută și accesată gară românească, un reper pentru Capitală. Mutarea Gării de Nord este dorită sub aspectul eficientizării, însă pare să ascundă interese imobiliare fabuloase.

"Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă.

Gândiţi-vă, dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren, ar câştiga bani buni pentru investiţii. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare şi ar fi transformată în muzeu. Nu şi-a pus nimeni, niciodată, problema ca aceasta să dispară. Dar toate liniile care taie în două Sectorul pot fi desfiinţate, iar terenul poate fi folosit.

Trebuie, odata si odata, sa ne concentrăm asupra acestui proiect şi să mutăm gara" au fost afirmațiile făcute de primarul Sectorului 1 al Capitalei, Daniel Tudorache, pentru dcnews.ro, cu doar câteva zile înaintea Anului Nou.

Interesele primarului Sectorului 1 nu par să fie pe placul celor de la CFR, care au precizat pentru realitatea.net:

"La momentul de față, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, nu are în plan mutarea Gării de Nord de pe amplasamentul existent, însă putem menționa că relocarea stației ar implica nu numai mutarea acesteia, ci și mutarea tuturor unităților feroviare cu anexe, din care amintim:

- Depoul București Călători (cel mai mare depou de locomotive din România;
- Stația CF București Grivița (cea mai mare stația tehnică din România);
- Revizia de vagoane București Grivița;
- Remiza de locomotive București Basarb;
- Stația tehnică București Basarab;
- o serie de alte unități feroviare

Menționăm că mutarea Gării de Nord într-o zona periferică a Capitalei ar implica o pierdere majoră de călători, datorată lipsei de accesibilitate la mijloacele de transport în comun, precum și relocarea stației București Triaj (cel mai mare triaj din România).

De asemenea facem precizarea că mutarea Gării de Nord presupune o acțiune de mare anvergură, care ar implica costuri majore și ar trebui stabilit cine își asumă aceste costuri".

Tema rămâne în actualitate, în pofida scepticismului celor de la SNCFR, care așteaptă clarificări de la inițiator.

gara-de-nord.jpg

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
970.jpg