48416939_797083390685254_6925894438522716160_o.jpg

Zilele trecute s-a publicat în Monitorul Oficial Legea nr. 290/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului României. 

Printre alte modificări și completări , în cuprinsul Legii nr. 2/1968 s-a strecurat și o interdicție discutabilă. 
Astfel, Legea nr. 2/1968 a fost completată cu art.10, care are următorul cuprins:

"Se interzice orice modificare a limitelor teritoriale ale județelor, orașelor, comunelor și satelor care are ca scop sau efect schimbarea ponderii cetățenilor aparținând minorității naționale în unitatea administrativ-teritorială în cauză, precum și afectarea drepturilor și libertăților acestora decurgând din Constituție, tratatele și convențiile internaționale la care Romania este parte". 

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Normele amintite nu se regăsesc nici în forma inițiatorului și nici în cea adoptată de Camera Deputaților. Ele au făcut obiectul unui amendament introdus de senatorul UDMR Cseke Attila, amendament acceptat de Senat, chiar dacă a fost fundamentat pe o reglementare greșită. În argumentarea demersului său, senatorul UDMR a făcut referire la Legea nr. 22/1995, care este Legea bugetului de stat pe anul 1995, nicidecum legea care ratifică Convenția-cadru privind minoritățile naționale. Convenția-cadru a fost ratificată prin Legea nr.33/1995.

Dincolo, însă, de aceste aspecte, fondul problemei este de interes pentru că, în cazul unei viitoare reorganizări administrativ-teritoriale, care, fie vorba între noi, ar fi trebuit să se realizeze cu mult timp în urmă pentru a permite dezvoltarea armonioasă a țării, modificarea limitelor teritoriale ale unităților administrativ-teritoriale NU se poate face dacă se modifică ponderea cetățenilor care aparțin minorității naționale. 

În ciuda faptului că intenția inițiatorilor legii a fost denaturată prin acest amendament, amendamentul a avut o fundamentare greșită, modificarea trebuia să vizeze legea administrației publice locale, nicidecum Legea nr.2/1968, iar normele din amendament au fost discutate doar în Senat, nu și în Camera Deputaților, încălcându-se în acest fel principiul bicameralismului, Curtea Constituțională a apreciat că legea în discuție este constituțională.


negativ-media.jpg
NEGATIV MEDIA - Creator de conținut online
comunicare[@]negativmedia.ro

Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.