Fosta clădire a Petrom, destinată inițial pentru un realizarea nou spital, va deveni în foarte scurt timp sediul Primăriei Ploiești. Din bugetul local vor fi suportate integral costurile de întreținere.
Imobilul poziționat chiar în zona centrală, în apropiere de sensul giratoriu de la Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul, beneficiază de spații extrem de generoase. Clădirea îmbrăcată în sticlă dispune de cinci lifturi, holuri și birouri imense, iar cei care ajung la etajele superioare, prin geamurile imense, pot observa Ploieștiul mult mai bine. Toate aceste lucruri vin însă la pachet cu cheltuieli pe măsură, costuri care urmează să fie suportate din bugetul local. Primarul municipiului Ploiești a anunțat că până la sfârșitul anului toate direcțiile și serviciile din Primăria Ploiești vor funcționa în noul sediu.
Decizia de transformare a clădirii în sediu al Primăriei Ploiești a fost luată anul acesta, când a fost aprobat un proiect de hotărâre în acest sens, iar în bugetul local, au fost prinse sumele necesare pentru amenajările necesare. În sediu deja funcționează birouri ale unor instituții precum ASSC, Casa de Cultură IL Caragiale, Teatrul Toma Caragiu și Filarmonica Ploiești, iar în ultimele luni s-au făcut eforturi pentru realizarea de amenajări și pentru alte servicii și direcții din cadrul Primăriei Ploiești.
Citește și: Primăria Ploiești își face bagajele. Se mută în fostul sediu Petrom
Întrebat la cât se vor cifra cheltuielile de întreținere pentru viitorul sediu al Primăriei Ploiești, primarul municipiului Ploiești a amintit faptul că neutilizarea clădirii ar putea conduce la penalități de 10 milioane de euro.
„Trebuie să vă amintesc faptul că neutilizarea sau nepunerea în optimizare, dacă mă pot exprima așa, a acestei clădiri înseamnă o penalitate pe care municipiul Ploiești trebuie să o suporte de 10 milioane de euro”, a precizat Dobre.
Citește și: Contractul secret prin care Primăria Ploieşti poate plăti 10 milioane euro OMV Petrom
Cu privire la cheltuielile legate de consumul de utilități, primarul Ploieștiului a susținut că acestea se cifrează la aproximativ 200.000 de lei/lună pe timp de vară, iar anul trecut, pe timp de iarnă, au fost la circa 300.000 de lei/lună.
La nivelul anului 2016, când în clădire încă nu funcționau diverse birouri, cheltuielile de întreținere erau impresionante.
Citește și: Cheltuieli de peste 14.400 de euro/lună pentru întreținerea fostului sediu Petrom
Primarul municipiului Ploiești, Adrian Dobre, a precizat că anul acesta au fost prevăzute sumele necesare pentru o serie de lucrări absolut necesare având în vedere intenția ca Primăria Ploiești, cât și celelalte direcții și servicii să se mute în noul sediu
„Costurile au fost estimate și bugetate pentru a ne putea muta, costuri referitoare la infrastructura de IT, în special, și de mentenanță și lucrări de climatizare din clădirea respectivă. Au mai fost și alte cheltuieli legate de igienizare”, a precizat Adrian Dobre, care a precizat că numai pe parte de IT sumele s-au cifrat la aproximativ 700.000 de lei, iar la acest capitol vorbim de dotări, servere și rețele refăcute.